Ga naar inhoud

BSOD videohardwarefout


bart 16

Aanbevolen berichten

Ik heb vaak last van BSOD's...

Vervolgens ga ik naar de safe mode en die geeft dan aan dat Windows hersteld is van een onverwachte afsluiting ik maak een reboot naar de normale modus en alles gaat weer ik ga naar configuratiescherm daan problemen en oplossingen dan neem ik een kijkje bij Windows en het zal gaan over een videohardwarefout... Dat verraste me eigenlijk wel een beetje omdat de Nvidea geforce 280 GTX in men pc zit namelijk de beste single GPU op dit moment... Ik heb dan direct de nieuwste drivers geïnstalleerd maar ook dan krijg ik nog BSOD's... Ik weet er zelf geen raad meer mee...

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 3dmark06 van Futuremark eens en draai dit dan, geeft dit rare artifacts of niet.

En wat is je score, kunnen we ineens zien of je kaart misschien slecht presteert.

Heb je genoeg voeding, en zoja welke, als ik me niet vergis heb je een OCZ gameXstream 700W dus dat is ruim voldoende voor een GTX280.

Al een fresh install geprobeerd?

Start je pc ook eens terug op en klik dan vanaf het eerste scherm op F8, dan kom je in een soort menutje.

Zoek dan naar iets in de aard van, herstarten na systeemcrash uitschakelelen, ergens vanonder.

Doe enter en je pc zal herstarten,wanneer je dan een BSOD krijgt zal je alles rustig kunnen opschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ik heb 3dmark06 even gedraaid en men score is 12 855...

Deze score komt hiervan...

SM 2.0 score:4556

SM 3.0 score:6324

CPU score:3923

Nu heb ik dit vergeleken met het fastest systeem en hierbij staat het volgende...

SM 2.0 score: 12 160

SM 3.0 score: 15997

CPU score: 9355

Vervolgens heeft een totaal 3dmark06 score van 32 719...

Aan de voeding kan het zeker niet liggen Aaron deze heeft een vermogen van 700 Watt en het gaat inderdaad over de OCZ gameXstream...

Nu de CPU score lijkt me nog vrij normaal want op het fastes systeem de processorclock op 5688 MHz en op mijn pc op 3923 MHz...

Nu de score van men SM 2.0 en SM 3.0 lijken me niet echt in orde te zijn als ik dit vergelijk met de fastest pc...

Nu men fps ligt bij Return to Proxycon tegen de 45 en bij Firefly Forest tege de 30...

Zizo dit zijn de resultaten van de test...

Nu de methode via f8 geeft niets hoor start gewoon als anders op!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 885 punten vind ik wat weinig, elke 8800GT met een fatsoenlijke CPU haalt dit.

Ik haal al bijna 12.000 punten en ik heb een 9600GT en Q6600.

Er is ergens precies een beperkende factor.

Maar op welke settings draai je 3dmark06, toch gewoon op Default?

Nu heb ik even op ORB gekeken en een Q6600 met GTX280 haalt makkelijk 17.000 punten.

En de laagste met een Q9450 en GTX280 haalt 13294 punten, dat vind ik ook weinig aangezien de Q6600 nogal wat zwakker is.

Maar je zegt dat je processor op 3923 MHz loopt moet dit niet 2.66 Ghz zijn?

Of heb je hem overgeklokt?

Zoja, even terug underklokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

ja inderdaad maar ik heb zopas NFS underground 2 gedownload en het draaide een tijdje soepel en dan na een tijdje ging alles vertraagd met haperingen en dit zou absoluut niet mogen voor de sterkste single GPU vervolgens viel men pc weer uit met als gevolg BSOD...

Men CPU is niet overklokt hoor heb er niets aan verandert...

Ik zit nu op een andere pc maar als ik op de mijne zit zal ik de test zeker nog is doen en dan stuur ik alle gegevens door...

Weet je misschien wat er fout kan zijn...

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je aanraden om eens te kijken of het met de omega drivers wel goed gaat. De omega drivers kan je hier vinden; OmegaDrivers.net - Home of the ATI & NVIDIA Omega Drivers. NVIDIA

omega drivers zijn geoptimaliseerde drivers.

Verder moet je je niet blind starten op die hoogste benchmark scores, die zijn neergezet met zwaar overklokte systemen die met cascade koeling werken, en dus ergens rond de -50 tot -100°C gekoeld zijn. Zeker qua cpu zal je het nooit halen, aangezien die "hoogste cpu score" naar alle waarschijnlijkheid neergezet is met een quad of octacore die op die hoge frequentie draaide. Verder heb je LOD tweaks om je 3Dmark score hoger te kunnen krijgen, en draaien 90% van die benchmarks op een speciaal uitgeklede windows 2000 installatie omdat het gekend is dat die de hoogste benchmarkscore's geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.