Ga naar inhoud

Trager

Ebonny

Aanbevolen berichten

Ik heb met behulp van help forum mijn pc opgeschoond van allerlei vuil en tevens een nieuwe virus-scanner erop gezet "Avast" de free one.Nu zijn er wat traagheden ontstaan bij het opstarten. Zoals de verbinding tot stand brengen met internet (Via Wifi) Vertraging bij het opstarten van Outlook.

Tevens zoek ik in windows welke programma's op de achtergrond meedraaien die aan en uit kan zetten om mogelijk mijn PC sneller te maken of is er een andere mogelijkheid om dit te doen.

Tevens heb ik een desktop met vast aansluiting die het internet er af en toe uitgooit.

Wie helpt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent niet de eerste die deze week bij me klaagt over traagheid na installatie van avast....

ik zou er zelf een andere virusbeschermer opzetten, bijv avg free, die niet vertragend werkt. (zorg wel dat je de echte 'free' versie eropzet, en niet de 'gratis proefversie')

onderzoek welke progjes opstarten: met ccleaner, rubriek gereedschap, subrubriek opstarten, kan je wat dat betreft alles (het makkelijkst) regelen.

vraag over eruitgooien internet: ga op die pc naar configuratiescherm-apparaatbeheer, rechtsklik op de gebruikte netwerkadapter en kies: installatie ongedaan maken, ofwel in sommige windows: verwijderen.

sluit scherm netjes af en herstart de pc. bij de herstart zal windows de adapter weer 'fabrieksnieuw' installeren, en is de kans heel groot dat je probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

Ik heb AVG- Free geïnstalleerd. Maar het blijkt toch een trial te zijn van 30 dagen. Kan ik dit aanpassen of moet ik het kopen.

Bij het opstarten van mijn laptop is er nog wel een vertraging in het opstarten van de verbinding met internet (Wifi) Hij geeft dan aan identificeren verbinding duurt ongeveer 45 sec .Heeft dit voorheen nooit eerder gedaan. Zeer hinderlijk.

Kan ik dit aanpassen?

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.