Ga naar inhoud

Probleem met draadloze netwerkadapter


11stef1

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe laptop gekocht. Nu heb al 3 dagen problemen met draadloze verbinding. Mijn laptop vindt de router wel, maar de verbinding valt na een (onbepaald) aantal minuten steeds weg. Op mijn vorige laptop/smartphone blijft de verbinding echter wel werken dus het moet aan de laptop liggen. Als ik de probleemoplossing doe lost het zich altijd van zichzelf op en krijg ik de melding dat er "een probleem was met de draadloze netwerkadapter of toegangspunt".

Ik heb al geprobeerd met de Firewall uit te schakelen, stuurprogramma's up te daten, ... maar niets werkt.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou niet moeten hoeven, maar begin toch maar met de adapter zelf opnieuw te installeren.

configuratiescherm-apparaatbeheer, rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies installatie ongedaan maken of soms: verwijderen. sluit scherm netjes af, sluit de pc echt af en herstart de pc.

bij de herstart wordt de adapter opnieuw fabrieksnieuw geïnstalleerd.

wat ook nog wel eens wil helpen: zet pc's en modem-(en)router uit. maak modem-(en) router een minuut stroomloos door stroomkabel los te nemen.

zet nu eerst modem (als je een aparte hebt) aan en laat helemaal opstarten, vervolgens de router idem dito, en tenslotte de pc's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat je de draadloze adapter hebt uitgeschakeld via een schakelaar op de laptop of een toetsenbord functie ? Normaal worden de drivers voor hardware automatisch terug geïnstalleerd wanneer bij het opstarten de hardware wordt gedetecteerd. Zelfs indien de driver niet wordt gevonden dan zie je de adapter als een "onbekend" item (met een geel driehoekje) in apparaat beheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gewoon het stuurprogrmma verwijderd, maar heb hem ondertussen al opnieuw kunnen installeren. Het probleem lijkt me verholpen :)

Bedankt voor de hulp!

Graag gedaan uiteraard, daar zijn we voor ;-).

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Vriendelijke groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.