Ga naar inhoud

Wat mag ik veranderen aan pc met een oem Windows versie


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Mijn Windows 8 is een oem versie.Nu wil ik aan de pc wat wijzigingen aanbrengen en zou het besturingssysteem op een andere ssd moeten komen.De bedoeling is dat ik vertrek van een nieuwe kale installatie ipv een back up of een transfer van de ene naar de andere schijf.

Kan ik hierdoor problemen verwachten als ik mijn Windows terug wil gaan activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Can a PC with an OEM Windows operating system have its motherboard upgraded and keep the same license? What if it was replaced because it was defective?

A. Generally, an end user can upgrade or replace all of the hardware components on a computer—except the motherboard—and still retain the license for the original Microsoft OEM operating system software.

If the motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect, then a new computer has been created.

If the motherboard is replaced because it is defective, you do not need to acquire a new operating system license for the PC as long as the replacement motherboard

is the same make/model or the same manufacturer's replacement/equivalent, as defined by the manufacturer's warranty.

Bron: Licensing FAQ.

Een oem licentie zou dus in principe verbonden zijn met het id van je moederbord.

Heb een medewerker van Microsoft gevraagd om je wat duidelijkere uitleg hierover te verschaffen.

Als hij online komt wordt dit zeker vervolgt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moederbord zou blijven, maar ik hoorde van een vriend dat zelfs wanneer je de hdd zou vervangen of je zou gewoon je Windows opnieuw willen installeren dat je dan al problemen zou krijgen. Ik wil nu enkel een andere SSD en een grafische kaart.In het verleden heb ik met gekraakte versies gewerkt en daar maakte het niet uit hoe dikwijls je opnieuw begon,maar voor ik nu iets begin wil ik zekerheid dat ik geen probleem ga hebben met de activatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste,

Er is geen lijst van wat veranderd mag worden en wat niet. Houd wel rekening met het feit dat OEM pc's moeten worden hersteld met de herstel opties van de fabrikant. Als die op de harde schijf staat en je vervangt deze dan heb je dus een probleem bij een system restore. Je kunt uiteraard het beste even contact opnemen met de OEM fabrikant. Zij kunnen je dit voor het betreffende product het beste zeggen. De licentie ligt namelijk bij hun. Qua Retail versies kun je als vuistregel nemen dat je moederbord, processor en netwerkkaart hetzelfde moet zijn. Mocht het een probleem geven dan kun je telefonisch activeren. Let op, dit geld voor Retail versies.

MVG,

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.