Ga naar inhoud

Vreemde .exe bestanden op PC.


Schelte41

Aanbevolen berichten

Er is een trojaans paard ontdekt, maar niet verwijderd.

Doe de scan opnieuw, vink ALLE gevonden items aan en klik dan op verwijderen.

Het nieuw logje mag je hier gewoon rechtstreeks posten door te kopiëren en te plakken.

Wil je eveneens die sample eens uploaden en hier posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jion.

Ik heb vanmiddag na de vorige scan een Trojan Horse file verwijderd.

Bij deze scan heb ik geen verdachte dingen aangetroffen.

Ik hoop dat ik er nu van verlost ben. Het is nog even afwachten.

Is het nog zinvol om de sample nog te uploaden?

Met vr. gr.

S.B.

=================================

Malwarebytes Anti-Malware (-evaluatieversie-) 1.75.0.1300

www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.09.20.03

Windows 8 x64 NTFS

Internet Explorer 10.0.9200.16688

Schelte :: SCHELTE [administrator]

Bescherming: Ingeschakeld

20-9-2013 19:06:49

mbam-log-2013-09-20 (19-06-49).txt

Scan type: Volledige scan (C:\|)

Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM

Uitgeschakelde scan opties: P2P

Objecten gescand: 405778

Verstreken tijd: 1 uur/uren, 10 minuut/minuten, 23 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja post die sample maar. Deze wordt naar de makers van de malwaretools gestuurd.

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4.pngEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht. (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\\EEK\\Run\\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jion,

Bedankt voor de reactie. Sorry dat ik zo laat reageer want ik heb vanaf de nacht van vrijdag op zaterdag tot vanmiddag 17.15 uur

geen internet noch telefoonverbinding gehad van de KPN. Kon alleen programma's / cq spelletjes op de Pc doen.

In de tijd heb ik geen foutmeldingen meer in beeld gehad zodat ik aanneem dat mijn probleem met genoemde exe bestanden

is opgelost. Ik ben huiverig geworden om allerlei programma's op mijn Pc te installeren.

Ik wilde het hierbij maar laten en je hartelijke bedanken voor je tips. Ze hebben in ieder geval mij geholpen om mijn probleem op te lossen.

Mocht het in de toekomst nogmaals voorkomen dan lees je dat van mij.

Met vr. gr.

S. B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, voer juist het volgende nog eens uit dan:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:


  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Hoewel de problemen nu verholpen zijn adviseer ik je nog wel om de onderstaande tips uit te voeren:

1) Windows updates

Malware maakt heel vaak gebruik van securitylekken in software. Zorg daarom dat je Windows geupdate is. De beste manier is dat je dit automatisch laat gebeuren via Windows Update. Laat de updates automatisch downloaden en installeren. Op deze manier heb je telkens de nieuwste updates en securitypatches voor je besturingssysteem.

2) Software up-to-date houden

Veel malware komt je computer binnen via lekken in de software die je gebruikt. Het is daarom belangrijk om je systeem up-to-date te houden. Om dit makkelijker te maken kun je gebruik maken van Secunia PSI.

Download Secunia PSI op deze website en installeer deze. Maak van dit programma gebruik om je systeem up-to-date te houden.

3) Malwarepreventie

Bekijk ook eens aandachtig DEZE anti-malware tips. Dankzij deze tips kan je de kans op infecties in de toekomst sterk verminderen.

Als je verder geen vragen meer hebt, mag je op de knop "Markeer als Opgelost" klikken. :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.