Ga naar inhoud

Foto's opeens verwijderd... hacker?


mani88

Aanbevolen berichten

Dit zijn zaken die niet op hun plaats zijn in je log.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKCU\..\RunOnce: [] C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE Uw Norton-programma opnieuw installeren na het uitvoeren van het Norton-verwijderingsprogramma

O18 - Filter hijack: text/html - {2AB289AE-4B90-4281-B2AE-1F4BB034B647} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Of hier sprake kan zijn van "hacken" wordt hierdoor niet 100 % duidelijk. Ook elke andere optie moet opengehouden worden. Maar daar heb je natuurlijk je map niet mee terug. Zal eerder met een Recovery-programma moeten gezocht worden, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Of hier sprake kan zijn van "hacken" wordt hierdoor niet 100 % duidelijk. Ook elke andere optie moet opengehouden worden. Maar daar heb je natuurlijk je map niet mee terug. Zal eerder met een Recovery-programma moeten gezocht worden, vrees ik.

Opties zoals...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opties zoals...?
Dan denk ik gewoon aan een "ongelukkige" verwijdering of een andere "menselijke fout". Niet aan een andere specifieke optie.

Maar als je toch vreest voor een "hacking" - waar ik (net als jij) toch wel wat aan twijfel - zou ik alvast de essentiële paswoorden vervangen. Dat is toch al iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen ik echter niet zou begrijpen...

Hoe kan je nu per toeval 2GB verwijderen?

Daar moet je toch iets van gemerkt hebben.. Want zoiets is toch niet gedaan in één seconde...

In ieder geval: ik hoop dat het zo is.. Niets erger dan een hacker..

Waarom denk jij trouwens ook dat het niet gaat over een hacker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat meestal toch wel iets gaait loeien aan je computer als er iemand probeert in te breken ;) (lees overigens even je PM :) )

het beste is om zo snel mogelijk de bestanden terug te halen met een data recovery programma, hoe langer je hier mee gaat wachten, hoe minder je mogelijk terug zal gaan vinden.. windows overschrijft de bestandjes dan namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt!

Dat recovery programma is nu geïnstalleerd en heb daarover nog 2 vraagjes:

1. Kan het dat het extreem lang duurt voor dit programma gedaan heeft met werken?

2. De map waarin de op de C-drive gevonden bestanden worden gevonden, mag niet de C-drive zelf zijn.. Ik heb echter geen andere partitie.. Moet ik dan een D-partitie aanmaken? Tijdelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.