Ga naar inhoud

kan niet meer printen vanuit Outlook Express


artheme

Aanbevolen berichten

en wat deed je met/na die keuzevakjes?

als je googlet op mshtml.hlp zie je wel meer problemen met dat bestand. het is dus van belang dat opnieuw op je pc te krijgen.

hoe:

ofwel, je kopieert vanaf een andere xp-pc en plakt het in je eigen c:/windows/system32 map

ofwel, je neemt de xp-cd en haalt 'm daarvan af via deze instructie: How to expand Windows XP files from the installation disk

ik probeerde beide vakjes: bij "nee" gebeurde er niets; bij "ja" krijg ik de inhoud van map "SYSTEM32" op het scherm en daar staat mshtml.hlp NIET BIJ. Klik ik op "openen" dan is het antwoord "kan ..niet vinden"..en dan moet u dit bestand opnieuw installeren..." OPMERKING: het staat ook niet op mijn originele installatie-CD.

Het is dus om radeloos te worden.

artheme

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vorige bericht leek juist na wat ik erover gevonden had.. ben nu verder gaan kijken, en op drie xp pcs hier -geheel bijgewerkt- komt dat hele bestand niet voor.....ik vond het ook niet op de xp-cd.

vond op internet wel een paar keer een samenhang met aanwezigheid van hp printers, maar dat geldt ook voor één van die drie pcs (weliswaar een oudere hp).

klopt die bestandsnaam wel?

vond ook nog deze tip voor een mshtml-probleem: maak de tijdelijke internetbestanden eens leeg (ccleaner kan dat voortreffelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik regelmatig ccleaner piriform en maak regelmatig geschiedenis van webbrowser leeg.

heb op Google ook gezien van een oud forum op een andere site dat iemand zei dat dit het resultaat van een bug zou kunnen zijn.

volgens die persoon bestaat mshtml.hlp niet (mshtml.dll blijkbaar wel ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in windows\system32 staan inderdaad twee mshtml bestanden: een .dll en een .tlb

wat je zou kunnen doen:

- (moet je wel een xp-cd -en wellicht een xp-sp3-cd- bij de hand hebben): start uitvoeren-cmd-enter en type dan sfc /scannow (check en evt repair van windows op alle systeembestanden)

- of in de microsoftlink beschreven procedure via msconfig om dei mshtml.dll terug te plaatsen.

na deze mogelijkheden raakt het bij mij dan een beetje op......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jouw procedure stipt gevolgd (originele cd-rom's van windows xp pro + sp2 en sp3) geladen maar kreeg stomweg het antwoord dat ze niet de correcte cd's zijn waar het systeem om vroeg !?!?. Heb mijn leverancier hierover uitleg verzocht. Hij kan er ook niet aan uit. Er zit maar een ding voor mij op: de keuze tussen volledig re-booten ofwel de aanschaf van een recenter programma (windows 8). In elk geval dank ik beide helpers voor hun moeite.

artheme

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo falstring en clarkie

mijn probleem "ik kan niet meer printen vanuit Outlook Express" is opgelost.

het volstond naar "start" te gaan, "uitvoeren" aanklikken en dan te zetten "regsvr32 ole32" enter en daarna

de computer sluiten en opstarten. Nu kan ik weer printen.

thanks again

artheme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.