Ga naar inhoud

Word document overzetten naar Power Point


h.dereus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil een reeks Word documenten (Word 2010) invoeren in PowerPoint (2010). Het zijn teksten, met soms plaatjes en de achtergrond wijzigde ik van wit naar zacht groen. Ik wil de Word-documenten

overzetten zoals ze er nu uitzien, dus met de eigenschappen die ik zojuist noemde. Ik las dat de vraag al eerder was gesteld op dit forum en dat je dan op het lint de optie "Verzenden naar Microsoft Powerpoint moet toevoegen. Dit heb ik gedaan. Echter het vervolg van de instructie ontbreekt. Als ik een van de documenten open heb staan en op "Verzenden naar Microsoft Powerpoint" klik, gebeurt er niets. Wie kan mij verder wegwijs maken?

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met name de tip van Kurrt (plaatsen extra ikoontje op het lint. Ik was niet helemaal correct met mijn vraag. Er gebeurt wel wat als ik op verzenden op "verzenden naar Microsoft PowerPoint" klik (en PP open staat), maar ik zie alleen de tekst overvliegen (in een ander formaat). De achtergrondkleur en de ingevoegde plaatjes verhuizen niet mee. De andere tips ook geprobeerd, maar ik kreeg hetzelfde resultaat te zien, Ik probeerde het Word bestand ook te converteren naar pdf formaat en daarna te importeren, maar dan krijg je in PP een klein pdf ikoontje te zien waar je niks mee kan. Als je erop klikt opent het in Adobe Reader, maar niet in PP. Wat ik nog geprobeerd heb, is het Word document in Photoshop Elements te openen (afbeeldingen kun je immers wel in PP importeren(, maar dan gaat de kwaliteit sterk achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je deze richting uit?

Die was ik ook tegengekomen. Ik wist niet of op Office Object Linking and Embedding van toepassing is. Bovendien leek de procedure nogal omslachtig. Bij de afdeling Automatisering op m'n werk kwamen ze er ook niet uit. Ik ben nu maar begonnen met het handmatig omzetten van de Word-bestanden naar PP. Ik ben er in elk geval achter hoe ik de gewenste achtergrondkleur in PP kan krijgen. Dat scheelt weer wat werk.

Erg bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.