Ga naar inhoud

Hulp nodig bij keuze game monitor


Simon1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zoek al een paar dagen naar een nieuwe monitor om te gamen. Mijn huidige monitor is een 19 inch, het noemt 'benq t905'. Ik ben zeer tevreden van dit scherm. Dit scherm was van mijn oude computer,Ik zou graag een nieuwe willen aanschaffen en het oude als 2e scherm willen gebruiken ( ik heb wel maar een beperkt aantal poorten op mijn grafische kaart of kan dit ook op de poorten van mijn pc? ).

Ik zou graag een 24 inch beeldscherm willen hebben maar ik weet niet goed wat kiezen. Ik heb al een paar hele mooie pc-schermen gezien zoals BenQ België | Producten - LCD monitoren - XL2420T maar die vind ik redelijk duur. Ik weet niet goed wat het verschil is tussen duurdere beeldschermen en de goedkopere en of die prijs het wel waard is. Op mijn grafische kaart heb ik 1 dvi- poort, een hdmi en een poort die ik niet ken. Ik zou graag later een ps4 aan aansluiten

Als jullie meer info nodig hebben vraag maar gerust!

Groetjes en alvast bedankt!

aangepast door Simon1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral is de specificatie van uw gekozen zeer uitzonderlijk kwaliteit.

In alles blink het uit zoals FPS-modus, Kleuren, Helderheid, snelheid en veel andere dingen.

Zoiets kost uiteraard ook geld doch de scherm is zijn geld waard.

Bovendien is het Full HD met vele aansluitingen en bovendien kan je de scherm draaien.

Het heeft ook een gold award gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link. Ik kan de monitor kopen maar ik weet niet of het het waard is om zoveel geld aan een monitor te besteden. Daarom ben ik nog niet echt overtuigd. Is het een grote meerwaarde om die monitor te hebben of zijn er nog goedkopere alternatieven met een goede prijs/kwaliteit verhouding? In de link zag ik nog verschillende andere monitoren maar ik weet niet goed waar ik op moet letten. Mijn budget ligt rond de 200 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens verder gekeken naar duurdere monitors, iemand had me gezegd dat je best een duurdere koopt die wat langer meegaat dan een goedkopere. En dat je het verschil zeer goed merkt. Klopt dat?

Verder ben ik uitgekomen op deze monitoren:

1.

BenQ België | Producten - LCD monitoren - XL2411T

BenQ monitors kopen? | BESLIST.nl | Goedkope monitors online!

Dit is een andere versie van de xl24 reeks

2.

BenQ België | Producten - LCD monitoren - XL2420T

BenQ XL2420T prijzen - Goedkope lcd monitor KIESKEURIG

Dan zag ik op amazon nog een nieuwere versie van dit type Amazon.com: BenQ XL2420TE 144Hz, 1ms High Performance 24-Inch Professional Gaming Monitor: Computers & Accessories. Maar ik denk dat je die nog niet kan kopen in Europa.

3.

VG248QE - Monitors & Projectors - ASUS

Asus VG248QE prijzen - Goedkope lcd monitor KIESKEURIG

Deze werd ook vaak aangeraden.

Welke zouden jullie mij aanraden? En hoe kan ik weten dat mijn grafische kaart goed genoeg is, daarmee bedoel ik onder andere dat hij genoeg frames per sec haalt en de Hz aankan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De monitor werk in functie van wat grafische kaart kan doen.

Als je een minder goede grafische kaart hebt dan zal de monitor ook niet alles kunnen.

Het is niet zo dat goedkope monitor niet langer mee gaat want we hebben verschillende monitors die al 10 jaar oud zijn en nog in goede staat zijn.

Wat betreft de snelheid zit er wel een verschil tussen goedkope en duurder model.

Uw Asus scherm heeft slechts 1 ms nodig om de beeld weer te refreshen en is nog beter dan Benc.

Maar de rest van de prijs betaald je ook om de scherm te kantelen enz.

- - - Updated - - -

Nota: het is beter de beste en de duurste videokaart kopen dan de beste monitor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.