Ga naar inhoud

Probleem bij opstarten Windows 7 Home


Frietje1986

Aanbevolen berichten

Als ik mijn laptop aanzet, meldt deze dat "de schijfruimte van één of meerdere stations op consistentie moet worden gecontroleerd."

Echter, als ik mijn laptop zijn gang laat gaan, dan loop hij vast, ergens tussen stap 1 en stap 2 van dit proces. Vandaar dat ik nu elke keer als ik mijn laptop aanzet, de schijfcontrole annuleer. Mijn laptop werkt in dat geval overigens perfect, dus dat is het probleem niet. Ik vind het wel vervelend dat ik steeds deze melding krijg. Ik dien binnen 10 seconden op een toets te drukken, anders begint mijn laptop aan een never-ending proces. Laatst had ik hem een etmaal aan laten staan en nog steeds was "de schijfruimte van één of meerdere stations NIET op consistentie gecontroleerd."

-Als de schijfcontrole laten uitvoeren niet werkt, omdat hij dus vastloopt tijdens dat proces, wat is dan de oplossing voor het probleem?

-Als ik keer op keer de schijfcontrole blijf annuleren, heeft dit dan gevolgen voor mijn laptop op de lange termijn?

24zkmjr.jpg

Bij voorbaat hartelijk dank, mocht iemand de oplossing hebben.

M.v.g. Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst stel ik voor dat je Asap al je belangrijke data veilig steld die aanwezig is op de laptop.

Voer vervolgens in windows onderstaande eens uit.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jean-Pierre,

ik heb een volledige backup gemaakt op een externe schijf en de controle uitgevoerd. Ik krijg 0.0% damaged blocks als uitkomst. Echter bijft mijn laptop steeds bij het opstarten melden dat "de schijfruimte van één of meerdere stations op consistentie moet worden gecontroleerd." ... (???)

2v19bnl.jpg

post-45377-1417705557,135_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.