Ga naar inhoud

Hoe herstel(installatie)schijven maken


ElvisFannetjeh

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden vroeg HP Support Assisent om herstelschijven te maken. Ik had 5 DVD-r's hiervoor nodig.

Er kwam de melding op dat ik als er een DVD gemaakt was het proces kon stoppen en later verder doen.

Er waren 3/5 schijven gemaakt toen ik de computer afsloot (deze DVD's maken ging niet supersnel dus stopte ik na 3 schijven).

Nu wou ik verderdoen met deze schijven te maken, maar de Support Assistent vraagt niet meer om die herstelschijven te maken.

Ik heb ondertussen al een systeemherstelschijf gemaakt, maar dit was ocharme 512MB en dus geen 25GB zoals weleer.

Ik heb al bij help met verschillende termen gezocht, maar kom steeds bij die systeemherstelschijf uit.

Zou het kunnen dat dit eigenlijk installatieschijven waren die ik toen aan het maken was zo die je normaalgezien bij de aankoop meekrijgt, maar tegenwoordig zelf moet maken?

En hoe maak ik deze dan (desnoods weer vanaf schijf 1) (daar heb ik trouwens bij help ook al naar gezocht).

Waar kan ik de optie om die schijven verder te maken terugvinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De procedure waar je die 5 dvd's voor nodig hebt dient om je PC of laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zoals de dag van aankoop dus.

Het zou mij verwonderen dat je die procedure zomaar kan onderbreken en op een later tijdstip kan verder zetten.

De systeemherstelschijf die je gemaakt hebt dient om je Windows te herstellen, meer hierover kan je lezen in deze link.

Om je de procedure door te kunnen geven voor het aanmaken van die dvd's ( recovery schijfjes) kan je best even het merk (HP?), model en modelnummer van je PC of laptop door geven.

Zo kunnen we even de handleiding opzoeken en je de nodige info doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de handleiding is het wel mogelijk om het programma af te sluiten en later het branden verder te zetten, de huidige dvd wordt nog gebrand en dan afgesloten.

De volgende keer dat je HP recovery manager opstart wordt verzocht verder te gaan.

Om de schijfjes te maken moet je onderstaande uitvoeren:

1.Typ herstel op het startscherm en selecteer HP Recovery Manager.

2. Selecteer Herstelmedia maken en volg de instructies op het scherm om door te gaan

Voor de handleiding klik op deze link, op blz. 89 staat de uitleg over het maken van de recovery dvd's.

Ook staat er vermeld dat je die recovery dvd's maar 1 maal kunt aanmaken dus...........bewaar ze goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het gaat gelukt zijn, want het deed nogal raar. Hij vroeg naar disc 4 of 5 en stak die erin, maar hij zei er een andere schijf in te steken. Ik steek er de volgende (lege) in en hij doet verder. Dan zie ik dat hij de voor mij dvd 5/5 ook disc 4 of 5 noemt. Ik heb dus 6 schijfjes in totaal gebruikt en blijkbaar is disc 4 of 5 over 2 schijfjes verdeeld.

Ook gaf hij iets van Verifieren schijf mislukt en moest ik er een ander leeg schijfje insteken.

Hij is nu met (hopelijk de laatste) schijf bezig.

Laat ons hopen dat ik die installatiemedia nooit nodig heb. (want uiteindelijk is dat alleen nodig als er iets mis is).

Met mijn vorige laptop (die ik nog heb) heb ik in de vier jaar dat ik hem heb nooit problemen gehad. Hopelijk krijg ik (de komende 4 jaar) ook geen problemen met mijn nieuwe laptop.

Maar sowieso zou ik nooit zelf Windows opnieuw installeren. Ik ken wel wat van computers enz, maar met zoiets ben ik toch voorzichtig.

Dus misschien heb ik ze echt nooit nodig.

- - - Updated - - -

Ondertussen is schijf 6 (voor mij) ook klaar en nog steeds noemt de computer dit Disc 4 of 5. Ik ga dus terug stoppen tot iemand hier misschien advies kan geven over wat ik nu moet doen.

Hij stopt hierbij blijkbaar op 11% bij het verifieren van de schijf. Dus heb ik al 3 keer dezelfde (4 of 5) schijf laten maken.

Als ik dan de schijf 4 of 5 er terug insteek, dan zegt hij dat ik een andere schijf moet plaatsen (ik plaats een lege dus hij begint opnieuw met 4 of 5 te maken)

Ik weet het even echt niet meer.

aangepast door ElvisFannetjeh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had 3 schijven aangemaakt en dan de procedure stop gezet, dat klopt toch?

Dan ben je verder gegaan en dan zou schijf 4 gemaakt moeten worden, en daar loopt het dus constant fout?

Is er in HP recovery manager een mogelijkheid om de schijfjes terug vanaf schijf 1 te beginnen???

Indien het aanmaken van die schijfjes echt niet wil lukken kan je altijd met andere software een volledige image maken van je C schijf (systeemschijf) en die bewaren voor het geval dat je schijf het begeeft.

Ook kan het met Hp recovery zelf, zie deze link.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.