Ga naar inhoud

B-box-switch-router problemen


Vale46

Aanbevolen berichten

Eerst zal ik de structuur van mijn netwerk uitleggen voor ik het probleem uitleg.

Belgacom B-Box:

-wifi staat aan en word regelmatig gebruikt

-Lan1 ==> goedkope 5-poort switch

-Lan2 ==> Router

Switch:

- 1 netwerkprinter

- 1 vaste PC

Router: (op mijn kamer) TP-link TL-WR842ND

- 1 oudere printer die via de USB-poort van mijn router werkt

- wifi staat aan en word altijd gebruikt door mijn laptop omdat ik de B-box heel slecht kan ontvangen.

- Geen apparaten op LAN poorten aangesloten

- WAN-poort zit voorlopig op de B-box, maar kan ook op de switch aangesloten worden als dat beter zou zijn.

In ons netwerk treden de volgende problemen op:

-De vaste pc vind soms onze printer niet via de switch, en altijd op de verkeerde moment volgens de wet van Murphy.

-Soms kan mijn laptop/smartphone geen draadloze verbinding krijgen via mijn router, het enige dat helpt is de voeding -of de WAN- van mijn router uittrekken en terug in steken. Dan kan ik terug op internet. Dit gebeurt ongeveer elke dag 1 keer.

Ik heb al veel dingen geprobeerd, die ik op verschillende fora heb gevonden, maar ik ben dat gepruts beu. Ik heb al veel dingen gelezen over DHPC uitschakelen enzo, maar dan kan mijn smartphone weer niet op de wifi. Het is altijd wel iets!

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de afbeelding kan je best de onderstaande DNS aanvinken.

Best zou je Dynamisch verander in vaste IP adres:

IP adres: 192.168.1.50

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1

DNS

195.238.2.21 en 195.238.2.22

ofwel open DNS

208.67.222.222

208.67.222.220

DCHP uitschakelen

Je dient dan nog te testen of de netwerkkabel aan de aparte poort of vrije lan moet aangesloten worden.

Normaal vrije poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen die je mij gaf heb ik met succes ingevoerd en ik kan terug op internet! Mijn Android moest ik wel een statisch IP-adres geven en de DNS'en invoeren, maar die kan ook terug op mijn netwerk :)

Nu hopen dat hij niet meer "uitvalt"!!

Alvast bedankt!

BTW: heeft iemand nog een idee hoe die printer soms niet werkt? Kan ik die ook een statische IP geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de printer geen vaste Vaste IP adres heeft en het heeft netwerkkaart of wifi dan verandert de IP steeds en dan kan het zijn dat Windows de printer niet vindt.

Dus best een vaste IP adres geven.

Normaal gezien kan je op de printer zelf doen ofwel via de browser naar de printer.

Ga naar start

Klik op netwerk en ziet je normaal gezien ook de printer en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen en dan ziet je onderaan ook de IP adres en dat dient je in uw browser te typen en dan je in de instelling van de printer een vaste IP adres geven.

Daarna naar de printer gaan en met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer klikken (niet eigenschappen)

Klik op poorten en voegt een poort en kies voor TCP/IP en bovenaan vul je naam van de printer en onderaan de IP adres en OK en nog eens OK klikken.

Controleer nog eens of uw nieuw poort is aangevinkt en desnoods aanvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorlopig geen enkel probleem meer gehad met mijn netwerk, dus ik denk dat we dat probleem als opgelost kunnen omschrijven! :)

De printer heeft de laatste 3 weken nogal normaal gedaan, dus die heb ik voorlopig nog even gelaten voor wat hij is. Maar ik sla je oplossing alvast op zodat ik in nood het toch kan oplossen!

Héél erg bedankt @stegisoft! Ik was al meer dan een half jaar op zoek naar een oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.