Ga naar inhoud

Wifi Repeater


Balinees

Aanbevolen berichten

Ik kwam op deze topic na zoeken op `action repeater maxxter` in google, omdat ik voor die 12,95 zeker 4 uren zoet ben geweest.

En da`s best lang voor een nerd zoals ik. Eerste Repeater terug gebracht (daar gaat je goedkope aankoop). Voorraad was op.

Volgende dag terug want dan zouden er nieuwe zijn. Waren op, bleven op... (nu werd de repeater toch al wel wat duur, 2 maal action winkel is voor mij 5 liter brandstof) Toevallig een action gepasseerd elders enkele dagen later en die hadden er genoeg staan.

Deze nerd beleefde met de nieuwe tweede een herhaling van de eerste; het ding wilde wel gezien worden maar geen internet verbinding.

En na het volgen van de handleiding plotseling melden dat het (zijn eigen) wachtwoord fout is.

Alles kwam voorbij; eerst zijn eigen naam daarna de naam van het modem met een _ext (=extender) erachter. Daarna kreeg je dat met een reset er niet meer uit maar na heel lang ingeduwd houden i.c.m. stroom uit/ aan toch weer fabrieks instellingen.

Ik wordt dan altijd een beetje recalcitrant zo van `wil je niet? Dat zullen we nog wel...`

Na veel proberen lukte het me toch met het ding op het net te komen en dit was na iets veranderd te hebben onder het `knopje` advanced.

Wat ik veranderde? Geen idee, want nu kom ik er niet meer in via de browser.....

Wel even een tip: gebruik ook eens de lan verbinding van het ding. Kabeltje tussen je modem en het ding zetten (overigens ziet mijn modem het ding niet,

ook al doet het ding het nu wel ) Hiermee heb je een betere controle (nu ja, controle..)

Duidelijk is dat deze (chinese/taiwanese/koreaanse)dingen misschien wel goed zijn hardware matig, maar de software wordt veel te snel en onzorgvuldig

geschreven. Waarschijnlijk school opdrachten voor ambitieuze studenten (of arme ) De dingen worden te snel de markt op gegooid.

Goedkoop is leuk, maar je moet het dan ook leuk vinden er uren aan te moeten spenderen om het werkzaam te krijgen.

Mij is het dus gelukt. Je hebt er niets aan, maar gooi het ding niet weg, geef het aan iemand die nerd is en die je niet mag...

Mocht ik overigens wel weer bij het ding naar binnen mogen, want ik ga wel aan zijn deurtje blijven kloppen,

zal ik mijn stappen proberen te herhalen en het hier melden.

groet&blijf kalm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet te vlug opgeven.

Duw gedurende 15 seconde tot de lamp flikkeren op WPS knop.

Dan wordt alles terug naar fabriekinstelling gezet.

Nota: het is wel mogelijk dat het toestel stuk is.

Ik ga hem proberen te ruilen, want hij blijft de verkeerde naam geven en ik krijg geen internet toegang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar horen wat de winkel zegt.

Ik heb de repeater ingeleverd.

Een nieuwe was er niet meer.

Action heeft aardig personeel, maar zij zijn zeker niet vakkundig, dus daar hoef je niets van te verwachten.

Dus mijn probleem is dan wel niet opgelost, maar wel verdwenen .

Nogmaals Hartelijk Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe repeater krijg ik niet aan de praat.

Als ik hem aanklik bij de draadloze netwerk verbindingen, dan lees ik, dat ik wel internet toegang heb

maar geen internet verbinding, want er is geen geldig IP adres.

Het aanmelden met 192.168.10.1 lukt ook niet , want ik heb geen internet toegang.

Ook de WPS knop helpt mij niet en ook het resetten heeft geen resultaat opgeleverd.

Ik heb de aanmelding geprobeerd bij IE, Google en Firefox maar helaas.

De repeater is van het merk Maxxter(Action) en ik heb draadloos internet van UPC en

gebruik een Netgear adapter voor mijn Desktop.

Heeft iemand een idee

Daar zou ik heel dankbaar voor zijn

Ik had precies hetzelfde probleem.

Gewoon weer helemaal opnieuw beginnen.

nauwkeurig de handleiding die porrelaar gepost heeft opgevolgd (dankje)

Vanaf mijn laptop welteverstaan.

Het enige wat ik anders heb gedaan is de repeater na een reset verbonden met mijn laptop met een LAN-kabel.

Op die manier had ik gewoon verbinding met internet via het bestaande netwerk, maar ook met de repeater.

Toen is het zonder problemen gelukt om in het menu te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.