Ga naar inhoud

Wifi Repeater


Balinees

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe repeater krijg ik niet aan de praat.

Als ik hem aanklik bij de draadloze netwerk verbindingen, dan lees ik, dat ik wel internet toegang heb

maar geen internet verbinding, want er is geen geldig IP adres.

Het aanmelden met 192.168.10.1 lukt ook niet , want ik heb geen internet toegang.

Ook de WPS knop helpt mij niet en ook het resetten heeft geen resultaat opgeleverd.

Ik heb de aanmelding geprobeerd bij IE, Google en Firefox maar helaas.

De repeater is van het merk Maxxter(Action) en ik heb draadloos internet van UPC en

gebruik een Netgear adapter voor mijn Desktop.

Heeft iemand een idee

Daar zou ik heel dankbaar voor zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitgebreide installatiehandleiding staat hier: http://maxxter.biz/Repository/7922/ACT-WNP-RP-002-W_manual---2832e8c4-e3e0-4b62-9287-a8ec250fb6d0.pdf

Lukt het daar ook niet mee?

Helaas. Ik lees weer Geen verbinding met internet

Overigens wordt de verbinding niet WNP-RP-002 genoemd, maar remoteap-ext.

Ook na resetten blijft hij deze naam gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding is erg duidelijk.

Dus een draadloos verbinding maken met de reperator en als sleutel geeft je 12348765

Dan open je uw browser en typ 192.168.10.1

Als login typ je admin en paswoord ook admin.

Kijk nu naar pagina 7 van de handleiding en daar staat duidelijk hoe je moet invullen.

Opgelet: dezelfde SSID naam en netwerksleutel geven als de router.

Opgelet: zodra het ingesteld is ziet je maar slechts 1 draadloos punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding is erg duidelijk.

Dus een draadloos verbinding maken met de reperator en als sleutel geeft je 12348765

Dan open je uw browser en typ 192.168.10.1

Als login typ je admin en paswoord ook admin.

Kijk nu naar pagina 7 van de handleiding en daar staat duidelijk hoe je moet invullen.

Opgelet: dezelfde SSID naam en netwerksleutel geven als de router.

Opgelet: zodra het ingesteld is ziet je maar slechts 1 draadloos punt.

Ik heb het allemaal vele keren geprobeerd, maar zodra ik de 192.168.10.1 in tik

Lees ik Deze pagina kan niet worden weergegeven,

Want ik ben niet verbonden met internet.

Ik ga inmiddels ook aan mezelf twijfelen.

Het ziet er zo simpel uit, maar het lukt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je nog geen nieuwe reacties hebt gekregen. Daarom een poging van mij. [update: intussen wel, namelijk van Stegisoft]

Ben even naar Action gefietst en ze hadden nog zo'n Wifi repeater liggen voor € 12,95. Zou die het bij mij wel doen?

De in het doosje meegeleverde handleiding kon ik echt niet lezen: veel te kleine letters.

Ik voerde de installatie uit op mijn HP Mini netbook, terwijl ik de uitgebreide handleiding (zie mijn vorige post) open had staan op de monitor van mijn desktop pc.

Mijn bevindingen:

Ik zorgde ervoor dat de repeater tijdens de installatie in een stopcontact zat dat zeer dichtbij de router zit. Pas later wanneer de installatie klaar is, mag je de repeater verplaatsen naar een andere plek, verder bij de router vandaan!

Instellen van de repeater met behulp van WPS lukte niet. De kleur van het WPS-lampje op de router (Thomson TG789vn = Experia Box van KPN) veranderde na verloop van tijd van oranje naar rood, en dat was het dan. Hij bleef maar rood knipperen.

Ik heb daarna de router uit gezet en weer aangezet, waarna ik besloot tot het handmatig instellen van de repeater.

Punt voor punt en woord voor woord de duidelijke instructies uitgevoerd van de uitgebreide handleiding.

Op bladzijde 6, punt 6, moet je echt klikken op 'Thuisnetwerk'. Daarna pas zie je een voortgangsbalk met de tekst: "verbinding met het netwerk maken en instellingen toepassen.' Dat duurde bij mij ongeveer 1 minuut.

De netwerklocatie is nu Thuis; Netwerknaam: ACT-WNP-RP-002

Op bladzijde 7, punt 15, koos ik ervoor om het netwerk van de repeater dezelfde naam te geven als van mijn router, maar wel met de toevoeging _ext.

Op bladzijde 8, punt 20, lukte het verbinden met de repeater aanvankelijk niet. Een tweede poging lukte wel.

Toen ik daarna de laptop opnieuw opstartte, werd automatisch verbinding gemaakt met de repeater.

Ik heb toen de verbinding met de repeater verbroken, de repeater uit het stopcontact gehaald en verplaatst naar mijn slaapkamer (boven).

Daarna met mijn netbook naar boven gelopen, nadat ik het programma inSSIDer for Home had opgestart. Ja, ik heb nu boven inderdaad een sterker signaal (-25 vlakbij de Maxxter, in plaats van -50 voor de andere draadloze verbinding). Het viel me ook op dat de Maxxter op 2 kanalen zit (11 en 7) terwijl mijn Experia Box enkel op kanaal 11 zit.

Wat bij jou absoluut niet klopt, is dat bij jou de Maxxter gezien wordt als remoteap-ext. Dat hoort oorspronkelijk echt ACT-WNP-RP-002 te zijn. Pas later kun je die naam wijzigen, zoals ik ook heb gedaan. Misschien is jouw exemplaar al gebruikt geweest en teruggebracht naar de winkel?

Als het je ondanks de uitgebreide handleiding niet lukt om de Maxxter aan de praat te krijgen, dan zou ik hem terugbrengen naar de winkel. Je kunt bij Action immers ruilen binnen 8 dagen met de aankoopbon. En als dat twee dagen later is, zullen ze ook best coulant zijn.

Nog een paar plaatjes:

1. Wanneer je nog helemaal niets hebt ingesteld, maar net bent begonnen met de handmatige installatie (bladzijde 3, punt 1 tot en met 3), dan hoor je zoiets te zien:

5252ca92bfcd8-Maxxter_wordt_gezien.png

Zie jij in dat lijstje niet ACT-WNP-RP-002, maar een andere naam, zoals remoteap-ext, dan betekent dat dat jij waarschijnlijk een gebruikt exemplaar in handen hebt. Omruilen bij de winkel!

En let op: het is niet de bedoeling dat jij 192.168.10.1 intypt in de adresbalk van de browser, maar voluit: http://192.168.10.1

En op onderstaand plaatje ben ik dan verbonden via de extender, die ik bijna dezelfde naam heb gegeven als mijn Experia Box:

5252ccc4d7bea-verbonden_via_extender.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is, dat bij de eerste test er wel ACT-WNP verscheen, maar daarna was die naam verdwenen en kwam er ook nog een naam met virtual bij.

Maar nu houd ik de naam remote ondanks een reset en de plaatsing vlak bij de router.

Ik geef het maar op.

In ieder geval hartelijk dank voor jullie moeite

aangepast door iEscape
Overbodig quoted (hele bericht #8) verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.