Ga naar inhoud

XP blijft opnieuw opstarten


rsam

Aanbevolen berichten

Die foutmeldingen zijn enkel aanduidingen waar en onder welke naam Windows de foutloggings opslaat. Kan geen kwaad als de pc verder opstart.

Als de pc opstart, kan je misschien de harde schijf eens testen met een diagnoseprogramma van de fabrikant. Dit kan je meestal wel downloaden van hun website.

Als je niet weet wat voor harde schijf je hebt, kan je Everest downloaden en daarmee de gegevens over je schijf achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen dwalen we hier ook niet een beetje af van zijn oorspronkelijke vraag. Deze mens wou data terughalen van een paritie die nu niet meer toegankelijk is voor hem.

Mijn tip was eerst de data veilig opslaan door gebruik te maken van een OS die vanaf cd-rom of dvd-rom draait. Eens al de data opgeslagen is kan hij gewoon proberen de windows te herinstalleren.

Probleem is echter dat ik na veel gevogel in DOS ben gekomen, maar hij herkent zijn C schijf niet meer. Wel kan ik in een E en F schijf komen, maar daar kom ik niet verder mee. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing? Zou fijn zijn, want er staat veel schoolwerk op de PC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

probeert u eens uw handen te leggen op een linux live cd. (of donwload deze vanaf de website)

ik weet niet waar u woont? als u in de buurt woont kunt u er een van mij gebruiken natuurlijk, of kan ik u helpen (niet veel mensen durven aan de slag met linux)

u kunt hiermee opstarten vanaf de cd, zonder dat er ook maar iets geinstalleerd hoeft te worden (kies tijdens de "installatie" optie voor de keuze dat je enkel wilt proberen)

als je op het bureaublad uitgekomen bent ziet u een installatie icoon, en daar onder alle harde schijven.

u kunt deze benaderen en zo uw date terug halen en op bijvoorbeeld een andere schijf (partitie) zetten.

vervolgens kunt u de C schijf formatteren en daarna windows terug installeren zonder data verlies (gezien dit op een andere partitie staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.