Ga naar inhoud

[OPGELOST] Moeilijke keuze voor laptop beveiliging


Aanbevolen berichten

Zodra ik mijn nieuwe Dell laptop in bezit heb, wil ik hem zeker goed beveiligen met een goed security pakket. Bij deze laptop gaat voor 1 maand een volledig security pakket van McAfee bijgeleverd zijn met samenwerking van Dell....reclaam vermoedelijk. Zou ik deze verder gebruiken of niet naar het verloop van 30 dagen? Of ben ik beter af met iets anders. Bij de Clickxmagazine is nu een heel Kaspersky Internet Security voor 6 maanden gratis probeerversie. Wat kan ik het best doen, en wat is minder belastend. Schijnt is Kaspersky zeer goed, volgens horens!!.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mcafee is zeker niet slecht maar Kaspersky vind ik vele malen beter!

Het enigste vervelende aan Kaspersky is dat wanneer dat Kaspersky malware vind er telkens zo'n stem die zegt:"Caution, a virus has been detected" ofzoiets in die aard.

En dat is nogal irritant wanneer je een serieuze infectie hebt.

Ik heb kasperksy en mcafee gehad en ik vond Kaspersky de beste.

Bitdefender gebruik ik nu, is denk ik de goedkoopste, 80 euro voor drie jaar op één pc.

Bitdefender gebruikt bijna niks van je systeem, ik merk het toch niet.

Maar de scans die die uitvoerd zijn naar het schijnt niet altijd juist(false-possetives, maar dat heb je ook bij andere)

Wat je zéker niet moet nemen is Norton 360 oid dat is echt rommel!

avg 8.0 is ook een goede keus, Avast! ook als je een beginnende gebruiker bent.

Je kan het beste een paar trials download voor je iets koopt, omdat deze keuze nogal persoonlijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je AVG aanraden. Ik gebruik dat ook op al mijn pc's (en bij die op klanten), en ik krijg bijna nooit pc's binnen met virussen op (heb er al 1x eentje met een virus gehad, op een jaar of 6 en een klant of 40).

Verder kosten die antivirusprogramma's allemaal vrij veel vind ik, zeker als je ziet dat er ongeveer even degelijke gratis alternatieven bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mcafee is zeker niet slecht maar Kaspersky vind ik vele malen beter!

Het enigste vervelende aan Kaspersky is dat wanneer dat Kaspersky malware vind er telkens zo'n stem die zegt:"Caution, a virus has been detected" ofzoiets in die aard.

En dat is nogal irritant wanneer je een serieuze infectie hebt.

Ik heb kasperksy en mcafee gehad en ik vond Kaspersky de beste.

Bitdefender gebruik ik nu, is denk ik de goedkoopste, 80 euro voor drie jaar op één pc.

Bitdefender gebruikt bijna niks van je systeem, ik merk het toch niet.

Maar de scans die die uitvoerd zijn naar het schijnt niet altijd juist(false-possetives, maar dat heb je ook bij andere)

Wat je zéker niet moet nemen is Norton 360 oid dat is echt rommel!

avg 8.0 is ook een goede keus, Avast! ook als je een beginnende gebruiker bent.

Je kan het beste een paar trials download voor je iets koopt, omdat deze keuze nogal persoonlijk is.

Ik zal beginnen met het geen dat op mijn laptop zal zitten en nadien verer kijken, maar bitdefender lijkt prijs bewust te zijn en dat voor gebruik van 3 systemen een meevaller, het is moelijk om dikwijls een keuze te maken.

Voor gratis ben ik zo niet ingesteld, niet dat ik het afkeur, maar betaal liever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je AVG aanraden. Ik gebruik dat ook op al mijn pc's (en bij die op klanten), en ik krijg bijna nooit pc's binnen met virussen op (heb er al 1x eentje met een virus gehad, op een jaar of 6 en een klant of 40).

Verder kosten die antivirusprogramma's allemaal vrij veel vind ik, zeker als je ziet dat er ongeveer even degelijke gratis alternatieven bestaan.

Ik geef je zeker geen ongelijk, maar wil een volledig pakket (security) AVG draait nogal zwaar zegt mijn buurman met een voledig security pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gratis ben ik zo niet ingesteld, niet dat ik het afkeur, maar betaal liever.
Meeste mensen denken daar anders over.

Ik heb AVG 7.5 lang op mijn vorige pc gebruikt en nooit problemen alleen af en toe moet het updaten van de databese.

Bitdefender is inderdaad de beste die ik ken, maar Kaspersky komt toch héél dicht in de buurt.

Gratis anti-virus programma's zijn niet zo slecht alleen heb je dan iets nodig voor virussen,(bv AVG 8.0) en dan iets voor spyware(S|D, spywareterminator) en dan firewall(ZoneAlarm, Comodo).

Eén héél belangrijke typ:

Gebruik nooit meer dan 1 anti-virusprogramma tergelijkertijd, geeft gegarandeerd problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste mensen denken daar anders over.

Ik heb AVG 7.5 lang op mijn vorige pc gebruikt en nooit problemen alleen af en toe moet het updaten van de databese.

Bitdefender is inderdaad de beste die ik ken, maar Kaspersky komt toch héél dicht in de buurt.

Gratis anti-virus programma's zijn niet zo slecht alleen heb je dan iets nodig voor virussen,(bv AVG 8.0) en dan iets voor spyware(S|D, spywareterminator) en dan firewall(ZoneAlarm, Comodo).

Eén héél belangrijke typ:

Gebruik nooit meer dan 1 anti-virusprogramma tergelijkertijd, geeft gegarandeerd problemen.

Als we eerst De McAfee gebruiken voor een maand en dan Kaspersky voor 6 maanden en ben niet te vreden van een van die 2 kunnen we nog overstappen naar iets anders, dit lijkt tot nu toe het beste alternatief te zijn denk ik.;) Virusscanner mag je maar een gebruiken om zeker geen conflickt met andere virusscanners te krijgen, dit weet ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firewall moet je in principe niet gebruiken als je achter een router zit, het is zonde om daar softwarematig iets aan te proberen doen als je het met je hardware (je router) ook kan doen (meeste routers geven firewall functie er direct in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis anti-virus programma's zijn niet zo slecht alleen heb je dan iets nodig voor virussen,(bv AVG 8.0) en dan iets voor spyware(S|D, spywareterminator) en dan firewall(ZoneAlarm, Comodo).
Kleine opmerking : die AVG 8.0 is nu niet alleen een antivirus, maar ook een antispyware (zodat je - strikt genomen - geen ander apart programma tegen spyware meer nodig hebt). Maar een dubbele antispyware kan wel, een dubbele antivirus beter niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Firewall moet je in principe niet gebruiken als je achter een router zit, het is zonde om daar softwarematig iets aan te proberen doen als je het met je hardware (je router) ook kan doen (meeste routers geven firewall functie er direct in)

In mijn geval beter wel voor mijn laptop. Ik bezit namelijk geen router mijn twee pc's zijn aangesloten op Powerline addapters van Netgear. Als ik met mijn laptop het net opwil doe ik dit gewoon even verwissellen met mijn pc en telenet inpluggen op de laptop. ;) Zodus is Windows Firewall in mijn ogen niet voldoende. !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.