Ga naar inhoud

Problemen met overbouwen van oud naar nieuw moederbord

Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

Stegi

Ik heb uw raad gevolgd en die aankoop bij azerty.nl gedaan. Nu zit ik met een aantal problemen

1. Die Cooler Master Hyper T4 heb ik omgedraaid moeten plaatsen op mijn cpu omdat door die New Heat Sink Design for better cooling, kon ik die niet plaatsen zoals in het boekje. Kan dit kwaad?
  2. Op mijn nieuw moederbord heb ik een ATX_12V_2x4 aansluiting terwijl er uit mijn voeding een 2x2 komt...
  3. Mijn aansluiting van mijn F_PANEL op mijn moederbord, komt niet overeen met mijn aansluiting van mijn case...
  4. Kan iemand mij zeggen of ik mijn grafische kaart nog moet plaatsen aangezien er een ingebouwde inzit maar in weet niet waar ik die twee kan vergelijken. Mijn losse is van NVidia GeForce GT440 1.5Gb

Hopelijk kan je meer uitleg vinden op de foto's...

Mijn moederbord is van GIGABYTE Z87M-D3H

Ik kan blijkbaar geen foto's uploaden...dus ja meer kan ik niet vertellen...ben nochtans ingelogd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen aparte kabels van de voeding?

Je heb onboard een beter videokaart dan NVidia GeForce GT440

Over uw case kan ik niks over oordelen want normaal gezien zou je de kabels moet kunnen aansluiten.

Neem de moederbord handleiding en leest een vanaf begin en daar wordt goed uitgelegd met afbeelding hoe je moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ondertussen allemaal ineen gestoken. Alles werkt, maar ik krijg mijn Windows niet in gang...

Krijg telkens MBR Error 1, druk een toets om op te starten vanaf floppy...heb nooit in deze pc een floppy gehad...

Heb mijn BIOS geopend en als resultaat boot hij vanaf mijn opslagschijf, niet van mijn c-schijf...

Heb daarna F12 gedrukt en opgestart vanaf mijn c-schijf, resultaat NTDLR missing druk ....

Mijn Windows Dvd ingestoken, herstellen geprobeerd, lukte niet. Versie op dvd kwam niet overeen met die op mijn c-schijf????

Aangepaste installatie geprobeerd, krijg ik de fout, kan Windows op desbetreffende schijf niet installeren fout 0x80300024...mijn schijf geformateerd en opnieuw zelfde foutcode...ben ten einde raad nu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb daarna F12 gedrukt

Normaal gezien is dat F10

Het is wel zo indien je een nieuwe moederbord enz. hebt dan moet je Windows volledig opnieuw installeren.

Indien dat niet werkt dan partitie volledig verwijderen en opnieuw aanmaken:

Download dit:

GParted - Browse /gparted-live-stable at SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wil je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wil je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.