Ga naar inhoud

Geen WMP op Surface-tablet


robert w

Aanbevolen berichten

Een vraag voor iemand met een WINDOWS SURFACE RT/8 OF RT/8.1 - TABLET:

Ik luister(de) altijd naar
wat zich opende in WINDOWS MEDIA PLAYER op mijn pc met VISTA. Deze is kapot, dus in nood heb ik een Surface RT gekocht. Als ik nu DSRadio wil "openen" krijg ik XBOXMUSIC maar geen geluid en geen instruktie. Idem met de .m3u link.

Met de .asx en de .pls linken moet ik bijvoorbeeld de Radyo-app installeren, die dezen ondersteunt, maar dan lukt me nog niets. Geen geluid. In de wereld van apps heb ik sowieso geen inzicht ( geen smartphone). Hoe nu ?

Ik kreeg een tip om het via "op het bureaublad weergeven" (het moersleutelpictogram) te proberen, maar ook dan gaat het zo: als ik op de STARTbutton druk en dan op OPENEN dan zie ik op de website staan BROADCAST 254 IS NOW PLAYING, waarbij XBOXMUSIC zich opent en meldt: WORDT NU AFGESPEELD, maar hoe lang ik ook wacht, het blijft stil ( en het volume staat ook niet op nul, dat check ik steeds voor de volledigheid...).

Ook met bijvb. de .asx-link geen verschil: klik>openen>laat een app zoeken> RADYO installeren> meldt NOW PLAYING maar ook geen geluid ,ook geen informatie.

Probeer anders even hoe het bij u/jou gaat, op www.dreamscaperadio.nl ?

p.s. als ik bijvb. naar www.concertzender.nl luister is er geen probleem, daar opent zich nl. een eigen player. Als ik DAAR dan kies voor AFSPELEN MET WINDOWS MEDIA (dat kan ook) ging dat met Vista ook via WMP maar nu verschijnt er dan slechts een zwarte balk bovenin en gebeurt er ook niks. Maar dat is dus geen probleem, alleen een ander voorbeeldje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag robert,

Je hebt je vraag ook gesteld op Microsoft Community en er ook een antwoord gekregen.

Best dat je die tip dus ook probeert.

Dag, dat heeft u goed gezien ! Dat is, zie ik, enige uren voor uw reactie geplaatst. Door tijdgebrek kon ik het nu pas testen. Nogal gepuzzel want de info was iets te kortaf maar ik heb de weg gevonden en ja, hoewel omslachtig lukt het nu wel ! Fijn dat er mensen zijn die willen helpen met hun grotere ervaring :-)

Probeer nog steeds een aantal antwoorden op kleinere vragen binnen het apparaat te vinden, lukt dat echt niet, meld ik me wel weer... :-)

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.