Ga naar inhoud

Federal Crime Virus


Aanbevolen berichten

Beste,

Via rondsurfen kom ik hier terecht.

Slachtoffer zijnde van het federal crime virus kwam ik al surfend terecht bij PC Web Plus, ik neem aan collega's van jullie uit Nederland.

Daar heeft men mij geprobeerd te helpen maar blijkbaar is het deze keer een hardnekkig virus en denkt men dat er teveel schade is om nog te herstellen.

Alzo verder gegoogled en zo kom ik bij jullie terecht.

Misschien heeft een van jullie nog een optie in gedachten die ik kan proberen ??

Ik stuur hier de link van het topic waar ik de vraag heb gesteld. Dat lijkt mij handiger voor jullie dan dat ik hier als leek probeer te vertellen wat men al geprobeerd heeft.

Computer Forum - PC Web Plus ? Toon onderwerp - Federal crime virus

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stylo,

Aangezien je nu toch niet zo veel meer hebt te verliezen en voor een fresh install staat wou ik je toch nog even vragen om bepaalde dingen opnieuw uit te proberen voordat je begint met een nieuw install.

Ik heb namelijk in je topics gelezen dat het werken met HitmanPro niet zo vlot ging en afgeblazen werd omdat je de usb poort niet als eerste boot kon instellen.

Volgens mij moet je dit wel kunnen!

Kunnen we dit gedeelte nog eens over doen?

Het is een long shot, maar niet geschoten is altijd mis en je hebt er niet veel meer aan te verliezen toch?

Weet me te vertellen of je reeds aan de fresh install bent begonnen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hensyr, dank voor jouw reactie.

Nee ik was nog niet aan de herinstallatie begonnen.alpt

Ik had oorspronkelijk hitmanPro 64 bit op usb gezet.

Maar ik denk , ik weet het echt niet zeker en kan het ook nergens meer zien , dat mijn besmette PC 32 bit is. (Hij is wel nog maar een 2 tal jaar oud, Medion computer gekocht indertijd in de Aldi. Een installatie CD zat er volgens mij niet bij, het recover programma zit op de PC zelf, te starten via de F11 toets)

(Omdat bij de windows recovery CD 64 bit versie , ik de boodschap kreeg dat het niet de juiste versie was denk ik dat mijn PC 32 bit is.)

De laptop waar ik nu op werk en de CD's ed maak is een 64 bit.

Ik heb op de USB waar ik de 64 bit versie van HitmanPro heb opgezet al eens de 32 bit versie van HitmanPro proberen te zetten maar dan krijg ik de melding dat een andere versie is vereist. Nu weet ik niet of dit komt omdat de USB maar voor 1 versie kan gebruikt worden en niet overschreven kan worden of zo , of dat het komt dat ik het probeer te maken op een 64 bit computer . Moeilijk uitgelegd allemaal he .

Ik heb ook maar 1 USB stick; desnoods kan ik maandag nog wel eentje gaan halen.

Of misschien kan die HitmanPro ook wel via een CD automatisch opgestart worden, blanco CD's heb ik nog liggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Jion reeds vermelde is de usb stick geen probleem, het toestel waarop je de usb aanmaakt moet dezelfde bit versie hebben niet het besmette toestel.

Dus ik neem aan dat je de usb op een computer met 64 bit versie hebt aangemaakt en de tutorial hebt gevolgd om de HitmanPro Kickstart usb drive te maken.

Je kan die usb stick gerust in een usb poort steken (niet in een hub die je hebt aangekoppeld, die haal je er af) van je besmette computer.

Haal ook alle andere usb toestellen er uit voor je opstart (uitgezonderd de usb stick met HitmanPro er op)

Start de computer op en probeer in het Bios te komen via de Delete toets (of andere toets te gebruiken zoals F2 en zo voord) herhaalde malen in te drukken.

Ik dacht voor Medion computers dat zij de Delete toets gebruiken om het Bios te benaderen van Phoenix moederborden.

Alles alles goed gaat kom je in het Phoenix AwardBios CMOS setup Utility terecht

daar aangekomen kan je met de pijltjes op en neer gaan om te selecteren en selecteer je advanced Bios features en druk je de enter toets in.

nu komt het er op neer dat je met de pijltjes toetsen de Boot Sequence selecteert en op enter drukt.

nu kan je met de pijltjes First Boot Device selecteren en druk op enter.

selecteer vervolgens Removable en druk op enter.

Bewaar alles door op F10 (Save) te drukken, wanneer je gevraagd wordt of je zeker bent druk je op de letter y van je toetsenbord en druk je op enter.

Je computer wordt nu gestart.

weet me eens te zeggen of dit lukt.

Als deze het doet zal het politie virus terug uw pc bevriezen maar doe even niks en wacht tot HitmanPro Kickstart tevoorschijn komt en dan kan je verder.

Volg dan de instructies verder van HitmanPro om de besmetting te verwijderen en uw computer opnieuw op te starten.

Hopelijk lukt het je en anders zal het een fresh install worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel wel wel Hensyr, dit wist ik nog niet.

Ik heb tot dusver de BIOS geselecteerd via de F8 toets maar daar kreeg ik belange na niet zoveel keuzes als nu.[

Ik heb alles kunnen selecteren tot aan de First Boot Device.

QUOTE=Hensyr;429737].

nu kan je met de pijltjes First Boot Device selecteren en druk op enter.

selecteer vervolgens Removable en druk op enter.

Bewaar alles door op F10 (Save) te drukken, wanneer je gevraagd wordt of je zeker bent druk je op de letter y van je toetsenbord en druk je op enter.

Je computer wordt nu gestart.

..

Als ik bij First Boot Device op enter druk krijg ik volgende popup of keuzemenu met 4 mogelijke keuzes :

"

USB : Generic CF Card reader

CD/DVD : SM-HL-DT-ST DVDRAM GH22N

SATA : PM-ST3750528AS

Disabled

"

De optie "removable" zie ik er echter niet tussen staan.

Welke zal ik kiezen ??

(PS : 1 stap terug na de keuze van "Bood Sequence" , en dus voor ik op Firts Boot Device klik, krijg ik wel volgend scherm met volgende mogelijkheden :

"First Boot Device [uSB :Generic CF Card Reader] (hierop heb ik dus geklikt, zie hierboven uitgelegd)

Second Boot Device [CD/DVD : SM-HL-DT-ST DVDRAM GH22N]

Third Boot Device [sATA : PM-ST3750528AS]

Hard Disk Drives [Press Enter]

Removable Drives [Press Enter]

CD/DVD Drives [Press Enter]

"

Hier misschien iets kiezen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Stylo,

we gaan eens zien of we de removable device kunnen selecteren.

vanaf je in het Bios bent ga je met je pijltjes naar Advanced Bios Features en druk je op Enter

vervolgens ga je naar Removable Device Priority en druk je op Enter

kies daar voor USB en op Enter

Als deze opties lukken ga je verder met de opdrachten die ik eerder aangaf:

nu kan je met de pijltjes First Boot Device selecteren en druk op enter.

selecteer vervolgens Removable en druk op enter.

Bewaar alles door op F10 (Save) te drukken, wanneer je gevraagd wordt of je zeker bent druk je op de letter y van je toetsenbord en druk je op enter.

Mocht blijken dat je de optie Removable Device Priority niet kan selecteren dan kan je zoals in je voorbeeld is te zien eens proberen om met je pijltjes naar Removable Drives te gaan en druk op Enter.

Selecteer daar dan je USB poort en druk op Enter

Vervolgens ga je verder met de opdrachten die ik al aangaf:

nu kan je met de pijltjes First Boot Device selecteren en druk op enter.

selecteer vervolgens Removable en druk op enter.

Bewaar alles door op F10 (Save) te drukken, wanneer je gevraagd wordt of je zeker bent druk je op de letter y van je toetsenbord en druk je op enter.

laat maar weten of het je lukt of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Removable Device Priority zie ik nergens staan onder 'Advanced BIOS Features' (Daar staat bij mij enkel 'Boot Sector Virus Protection, Full Screen Logo Display, Quick Boot, ...., CPU Configuration, Boot Sequence.

De tweede optie dan geprobeerd , bij 'Removable Drives' enteren geeft : 'First drive [usb:Genereic SD MS] , Second Drive [usb:Generic SMC ] en third Drive [Disabled].

Ook hier nergens "removable" te vinden.

aangepast door Stylo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem gerust First drive [usb:Generic SD MS] waarvoor SD staat als Secure Digital en MS voor Memory Stick (ik heb het even moeten opzoeken)

de andere Second Drive [usb:Generic SMC] zou ik niet nemen omdat SMC dan weer staat voor Smartmedia Memory Card

Dus ga in je Bios via de Delete key

je komt in het Phoenix AwardBios CMOS setup Utility

met de pijltjes selecteer je dan Advanced Bios Features en druk op Enter

kies nu met de pijltjes Boot Sequence en Enter

nu ga je naar Removable Devices en Enter

controleer dat de First drive nog steeds usb:Generic SD MS is

als dit niet zo is kan je dit met de toetsen + of - of toetsen [PageUp] of [PageDown] veranderen

ik neem aan dat deze nog steeds dezelfde zal zijn zoals je eerder aangaf in bericht #9

(als je het niet hebt moeten veranderen (omdat First drive nog steeds usb:Generic SD MS is) druk je op de Esc toets die je terug brengt naar Boot Sequence

als je het wel moet veranderen druk dan op Enter en vervolgens op Esc)

terug in de Boot Sequence ga met je pijltjes naar First Boot Device en druk op Enter

nu zou je met de pijltjes usb:Generic SD MS moeten kunnen selecteren en met + of - of PageUp/PageDown toetsen naar omhoog verplaatsen zodat dit de First Boot Device wordt

druk op Save (met de toets F10 als ik me niet vergis)

als men je vraagt of je het zeker bent druk je op de letter Y van je toetsenbord en vervolgens op de Enter toets

Je systeem wordt opgestart en als men je vraagt om een toets in te drukken doe je dat maar, ik hoop dat je dan van je HitmanPro Kickstart usb kan verder gaan zoals hier beschreven: Computer Forum - PC Web Plus ? Toon onderwerp - Ransomware verwijderen met HitmanPro Kickstart

Veel succes.

Kan je dan toch niet verder met de usb stick dan hebben we verkeerd geschoten en zal je toch een fresh install moeten doen.

Normaal als je een Medion computer aanschaft bij Aldi zitten er 2 + 1 recovery dvd's bij de verpakking geleverd een met het besturingsprogramma 32 bit en een met 64 bit en een met de drivers

de dvd met het besturingsprogramma heeft ook een programma van BullGuard op staan die je verder kan helpen om de recovery partitie op je pc te activeren en zo je computer terug te zetten naar de staat zoals hij uit de verpakking kwam.

Ben heel benieuwd of het je lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.