Ga naar inhoud

Pobleem met Outlook versturen me-mails


herman waeyen

Aanbevolen berichten

Geachte reeds enige tijd heb ik een probleem met het versturen van emails via Outlook ( al dan niet met bijlage ) dat deze niet bij de bestemmeling aankomen.

Bij melding van dit probleem aan mijn service provider Telenet deelt deze mij mede dat er reeds sinds mei een probleem aan de gang is met het versturen van e-mails ( Alleen werd hier nooit melding van gedaan ??? ) .

Zij adviseren daarom de instellingen te wijzigen.

Methode 1: Onderstaande instellingen raden wij je aan! Dit omdat je dan op alle netwerken kunt mailen.

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS

Methode 2: Volgende instellingen zijn ook mogelijk:

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 25
  • Beveiligingstype: Geen
    Mijn vraag is nu , kunt u mij zeggen waar en hoe ik dit kan veranderen om van dit probleem af te geraken.

    • Is dit in Outlook onder bestand , accountinstellingen , instellingen voor internet e-mail , meer instelingen , via geavanceerd.
      Graag uitleg stap voor stap hoe ik dit dien te veranderen.
      Mijn dank op voorhand.

    • Herman Waeyen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte reeds enige tijd heb ik een probleem met het versturen van emails via Outlook ( al dan niet met bijlage ) dat deze niet bij de bestemmeling aankomen.

Bij melding van dit probleem aan mijn service provider Telenet deelt deze mij mede dat er reeds sinds mei een probleem aan de gang is met het versturen van e-mails ( Alleen werd hier nooit melding van gedaan ??? ) .

Zij adviseren daarom de instellingen te wijzigen.

Methode 1: Onderstaande instellingen raden wij je aan! Dit omdat je dan op alle netwerken kunt mailen.

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS

Methode 2: Volgende instellingen zijn ook mogelijk:

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 25
  • Beveiligingstype: Geen
    Mijn vraag is nu , kunt u mij zeggen waar en hoe ik dit kan veranderen om van dit probleem af te geraken.

    • Is dit in Outlook onder bestand , accountinstellingen , instellingen voor internet e-mail , meer instelingen , via geavanceerd.
      Graag uitleg stap voor stap hoe ik dit dien te veranderen.
      Mijn dank op voorhand.
    • Herman Waeyen

Hoe zit het met de eerste optie , mijn systeem staat nu ingeteld met de tweede optie en deze werkt keenelijk dikwijls niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Methode 1: Onderstaande instellingen raden wij je aan! Dit omdat je dan op alle netwerken kunt mailen.

  • Servernaam: smtp.telenet.be
  • Poort: 587
  • Beveiligingstype: TLS

Dan dien je buiten die smtp.telenet.be die je normaal al ingesteld hebt, onderstaande nog te veranderen.

post-23245-1417705591,5212_thumb.png

Is dan je probleem nog niet opgelost, stuur dan als test eens een e-mail naar je zelf, lukt dat wel?

Welke foutmelding(en) krijg je?

Welke versie van Office gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dag herman,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

Ik krijg na aanpassing bij het controleren van de instellingen steeds volgende mededeling krijg : Test emailbericht verzenden, kan het bericht niet verzenden , controleer het email adres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was 530 5.1.0 must authenticate first er is kennelijk dus nog iets ander niet in orde.

  • Mijn vraag is nu of er nog andere instellingen bijvoorbeeld onder , server voor uitgaande mail , of verbinding gewijzigd dienen te worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.