Ga naar inhoud

desktop start niet meer op


marcske01

Aanbevolen berichten

hallo,

Daarjuist heb ik mijn pc aangezet en hij start niet op. Het probleem is als volgt: Als ik de pc aanzet , gaat hij steeds aan en uit.1 seconde draait hij ,dan 1 seconde uit .en dat steeds opnieuw tot ik de knop uitschakel. Hij krijgt dus nog niet de kans om windows op te starten. Volgens mij is het de voeding die defect is .Zou dit kunnen? Ik heb de pc reeds open gedraaid en dit is het type voeding die er inzit :FSP400-60EMDN.De computer zelf is een Medion. Indien het daadwerkelijk de voeding blijkt te zijn, kan men deze dan gemakkelijk zelf vervangen en mag er een ander type voeding in geplaatst worden indien dit type voeding niet meer verkrijgbaar moest zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hij geeft zelfs geen piep? dan kon het best wel een kaduke voeding zijn.

verbetert het als je: stroomkabel losneemt en een paar keer een seconde of vijf de aan-uitknop (die aan de voorzijde) ingedruklt houdt (daarna natuurlijk weer stroom erop)?

die kan ieder die weet hoe een schroevendraaier werkt en doordacht te werk kan gaan, zelf vervangen.

eerst stroomkabel eraf, en ook de monitorkabel (want daar kan nog spanning op staan) de verbindingen losnemen, en voor je zelf even aantekenen waar iets aangesloten moet zitten (da's voldoende, want er is altijd maar één type steker dat ergens op past)

dan 4 schroeven aan achterzijde los, en je kan het ding uitnemen, mee naar de winkel om via vergelijking weer een verantwoord type terug te kunnen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad de voeding ,maar nu heb ik volgens mij een ander probleem :Nl: In de oude voeding zat er een stekkertje in met 6 pinnetjes ,deze diende aangesloten te worden op de printplaat met een kleine koeling aanwezig waar het pc scherm verbinding mee maakt(is dit de videokaart?)Op de nieuwe voeding zit er echter maar een blokje met 4 pinnetjes(2 zwarte en 2 gele draden) . Als ik dit connectortje aansluit werkt de voeding niet meer en trek ik het uit draait hij wel maar heb geen beeld. Als de pc draait ,werkt het minikoelertje wel, dus hij heeft wel degelijk stroom.Nog een bijkomend probleem is dat ik de pc niet meer kan zetten met de "aan" knop.Ik doe dit dus met de aan/uit knop op de voeding. Ik vrees dat ik de voeding terug naar de winkel zou moeten brengen. Of is er een alternatief? Volgens de verkoper was het een standaard voeding die er op zat en heeft dus een andere standaard meegegeven van een ander merk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik eergisteren al gepost heb, was vermoedelijk mijn voeding defect.Actie's die ik ondernomen heb zijn: een nieuwe voeding gekocht maar er zat een verkeerde connector op (een connector voor de grafische plaat met slechts 4 pinnetjes)Ik had een voeding nodig met een connector 6 pinnen voor de grafische plaat. Ben deze dus gaan ruilen in de winkel en nu heb ik er één met al deze connectoren ,maar deze is er wel ene van 600 watt .Terug geinstalleerd en nog steeds heb ik geen beeld en nog steeds kan ik de aan en uit knop niet gebruiken .Voeding draait wel maar daar mee is alles gezegd.De koeling op de grafische kaart draait ook. Graag dringend enkele reacties ,want begin stilletjes aan hopeloos te worden.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kan de aan-uitknop nog niet gebruiken, maar start de pc wel op als je die aan-uit op de voeding gebruikt? geeft het moederbord in elk geval wel een opstartpiep? hoor/voel je de hd opstarten?

met de nieuwe gegevens ga ik denken aan een kaduke grafische kaart. zit er ook een onboard grafische kaart in, bouw dan de kaart uit en beproef de onboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij geeft geen opstart piep. En de hd hoor ik ook niet opstarten. Enkel de koelingen die draaien .Zowel van de grafische kaart als van het moederbord .Maar voor de rest muisstil in mijn bakske

- - - Updated - - -

Muis en toetsenbord geven ook niks van signaal. Niks wat zou moeten werken ,werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan dan betekenen dat de stroomkabel wel goed op de hd zit, maar de datakabel niet (die kan ook aan het andere eind niet goed zitten, natuurlijk.)

maar als ie geen piep geeft, en een nieuwe voeding vertoont ook die effecten, moet je nu gaan vrezen voor je moederbord.

heb je niet een handige pc-nerd in de buurt die er ook even een blik over kan laten gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.