Ga naar inhoud

Zwart scherm bij opstart


DygOzl

Aanbevolen berichten

Bij opstarten van mijn laptop krijg ik een zwart scherm,

het systeem start wel op, alles draait.

Echter is er enkel een zwart beeld te zien op mijn scherm of beter gezegd "niets" eigenlijk.

Als ik via hdmi verbinding maak met een extern scherm dan zie ik wel mijn bureaublad etc verschijnen,

echter kan ik wel zeggen dat er wat scheelt aan het beeld. Pixels zijn niet 100% en heb hier en daar wat groene schijn.

De buurjongen heeft dit eerder opgelost door te spelen met de energieprestaties etc. Ook heeft hij koelpasta aangebracht.

Mijn harde schijf is ondertussen ook al vervangen. De buurjongen heeft dan opnieuw dezelfde handelingen verricht.

Maar ondertussen (nog geen maand later) valt mijn scherm alweer weg.

Grafische kaart naar de knoppen? Wie weet het mij te zeggen?

Ik heb een Dell XPS M1530 met Windows 7 (hier voor Vista, maar de kerel die mijn harde schijf heeft vervangen zette er W7 op)

Intel core 2 duo cpu T5750 2.00 GHz

3.00 GB RAM

32-bits besturingssysteem

Link naar reactie
Delen op andere sites

knappe buurjongen als ie de koelpasta in een laptop kan vervangen....

maar dat terzijde: als het externe scherm het ook niet goed doet zou je nog eens kunnen proberen of het vervangen van de drivers iets oplost. maar vlekken en vaagheden op het scherm doen mij vermoeden dat de kaart is overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.