Ga naar inhoud

Blue Screen Hp pavillion dv 7


Aanbevolen berichten

Beste,

De laatste dagen zit ik met het probleem dat tijdens ik op mijn laptop bezig ben , alles opeens uitvalt en ik een blauw scherm te zien krijg (zoals in bijlage). Ik kan dan niets meer doen behalve mn laptop opnieuw opstarten. Het probleem begon allemaal toen ik merkte dat op onbekende wijze mijn Norton Internet Security van mijn computer was verwijdert, hoe dit kon , geen idee. Vanaf dan probeerde ik Norton dus opnieuw te installeren en is alles begonnen. Ik deed reeds verschillende testen (als pc opstart op F2 drukken en dan memory test, opstart test, ...) met negatief resultaat.

Ik besloot daarom de geïnstalleerde Norton er gisteren zelf van te gooien om te zien om dit het probleem was. Heb de hele avond geen last meer gehad, tot ik weer vanmorgen surfde naar de klantendienst van Norton en het blauwe scherm weer verscheen.

Intussen downloadde ik BlueScreenView wat volgend resultaat op leverde (bijlage)

Help!

M.v.g.

Thijs Coquerelle19 nov.txt

post-36407-1417705599,4277_thumb.jpg

17 nov(2).txt

17 nov(3).txt

17 nov.txt

18 nov(2).txt

18 nov.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het bestand dat als oorzaak wordt opgegeven, behoort aan de drivers van de ingebouwde grafische chip.

De foutmelding komt echter meestal voo bij een hardware fout van het geheugen of de harde schijf.

We gaan dit dus eerst nakijken.

Stap1. Testen van de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Stap 2. Testen van het geheugen.

Doe een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Aangezien de test met HD Tune enige tijd in beslag nam kan ik pas nu reageren. Deze test leverde allemaal groene kotjes op (zie bijlage). De andere test heb ik nog niet kunnen uitvoeren aangezien de vorige zoveel tijd in beslag nam. Ik merkte intusssen hetvolgende op: toen in het gevoel had dat alles te maken had met Norton internet security die uitgeschakeld bleef had ik Norton eraf gegooid. Sindien ( 1dag ) heb ik geen enkele keer meer dit probleem gehad, ik voerde intussen de test uit en aangezien deze goed was installeerde ik vanmorgen NOrton opnieuw en toen was het BLAUWE scherm er opeens weer ! Intussen Norton er al weer afgegooid.

Ps: die gegeugentest ziet er nogal ingewikkeld uit, ik kan daar toch niets verkeer mee doen hé?

post-36407-1417705603,2323_thumb.png

aangepast door Thijsheefthulpnodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps: die gegeugentest ziet er nogal ingewikkeld uit, ik kan daar toch niets verkeer mee doen hé?
Met de geheugentest van Memtest kan je niets verkeerd doen aan je pc.

De test wordt uitgevoerd vanaf de cd en test enkel het geheugen.

Ik merkte intusssen hetvolgende op: toen in het gevoel had dat alles te maken had met Norton internet security die uitgeschakeld bleef had ik Norton eraf gegooid. Sindien ( 1dag ) heb ik geen enkele keer meer dit probleem gehad, ik voerde intussen de test uit en aangezien deze goed was installeerde ik vanmorgen NOrton opnieuw en toen was het BLAUWE scherm er opeens weer ! Intussen Norton er al weer afgegooid.
Dit wijst in de richting van Norton als mogelijke oorzaak is van de BSOD.

Doe het enkele dagen zonder Norton en als dan de BSOD uitblijven, is het zo goed als zeker dat Norton de oorzaak was.

Je kan ondertussen al uitkijken naar een andere virusscanner in geval je Norton moet "afvoeren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veranderde reeds mn virusscanner naar AVG free waardoor ik een dag gespaard bleef van blauw scherm. Tot vandaag wanneer tijdens het facebooken het scherm er weer opkwam. Intussen een memtest uitgevoerd (wel met ander programma want zelf geraak ik niet in het bios van de pc) en deze merkte geen problemen op.

De vraag is wat nu? Ik belde reeds eens naar de winkel waar hij vandaan kwam en die mensen vermoeden een virus op m'n pc als oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen we je systeem eens aan een grondige inspectie onderwerpen.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

emptyfolderscheck;delete 
emptyclsid;
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Running processes
  • Installed Programs
  • HijackThis Log
  • Firefox Look
  • Chrome Look
  • Reset Hosts
  • Auto Clean
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.