Ga naar inhoud

Blauw scherm + firefox reageert niet en scherm valt uit


Sino

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een probleem met mijn pc, de pc is altijd extreem traag bij het opstarten (internet,mappen,muziek,enz...)

Als ik bvb firefox start na het starten van de pc en op internet ga krijg ik vaak "firefox reageert niet meer" tot voor kort kreeg ik dan ook nog "beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" na een tijdje is hij dan vanzelf herstart en kreeg eventjes een blauw scherm te zien (3-5sec) na het opstarten ging nvidia instellingen niet meer "U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een NVIDIA GPU"

Ik heb onlangs CCleaner gestart en ongeveer aan 700MB verwijdert (is toch extreem veel ?)

http://speccy.piriform.com/results/earXyKBjr23fCYPGdJz2ErQ

Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op downloaden, vink het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe aan (laatste in de lijst) en klik dan op volgende.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Maar er is meer aan de hand.

Volgens het logje staat de windows update op automatisch maar er is geen windows update proces terug te vinden :hmmmm:

Er is ook geen enkele update geinstalleerd sinds de installatie van windows.

Ga naar start en typ services.msc in het zoekvak.

Klik met rechts op het eerste gevonden resultaat en kies voor uitvoeren als administrator.

Ga nu onderaan de lijst naar de windows update service en kijk of de service opgestart is en het opstarttype op automatisch staat.

Dubbelklikken op de service om de eigenschappen te openen en dan kan je de service alsnog opstarten en het opstarttype aanpassen.

Als dit goed staat en de windows update service opgestart is, ga je verder met het installeren van de windows updates.

Ga naar configuratiescherm - windows update en klik dan aan de linkerkant op Naar updates zoeken.

Als er updates gevonden worden, zullen het waarschijnlijk een hele boel zijn.

Het is veiliger om ze in groepen van 10 of 15 te installeren.

Klik op de link om de aangeboden updates te bekijken.

Vink eerst alle updates voor Office uit en laat van de rest enkel de eerste 10 of 15 aangevinkt.

Start dan de installatie van de updates.

Herstart de pc indien nodig.

Herhaal deze procedure tot alle updates voor windows gedaan zijn en doe dan de updates voor Office op dezelfde manier.

Het is een pak werk maar het moet gebeuren.

Als je ergens tijdens het uitvoeren van bovenstaande acties een foutmelding krijgt, maak daar dan een afbeelding van en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start en typ services.msc in het zoekvak.

Klik met rechts op het eerste gevonden resultaat en kies voor uitvoeren als administrator.

Ga nu onderaan de lijst naar de windows update service en kijk of de service opgestart is en het opstarttype op automatisch staat.

Dubbelklikken op de service om de eigenschappen te openen en dan kan je de service alsnog opstarten en het opstarttype aanpassen.

Als dit goed staat en de windows update service opgestart is, ga je verder met het installeren van de windows updates.

Als de windows Update service niet in de lijst van services staat, laat het dan weten.

Dat zou de verklaring zijn waarom er geen updates werden uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral niet panikeren :-)

Ga naar deze pagina

Je ziet nu een kader om een fixit uit te voeren.

Klik op Nu uitvoeren om de fix te downloaden.

Sla het bestand MicrosoftFixit.wu.LB.34309161476590177.3.1.Run.exe ergens op waar je het makkelijk terug kan vinden.

Blader naar de lokatie waar het bestand is opgeslagen en dubbelklik er op om te starten.

Volg verder de instricties van de fix en hertstart daarna de pc.

Als het goed gegaan is, zou je nu de windows update service wel moeten terugvinden in de lijst

Controleer of het opstarttype op automatisch staat en of de service gestart is.

Om aanpassingen te doen moeet je dubbelklikken op de service.

Misschien krijg je nu ook een melding dat er nieuwe updates zijn maar die mag je voorlopig negeren.

Probeer eerst het service pack 1 te installeren.

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op downloaden, vink het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe aan (laatste in de lijst) en klik dan op volgende.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.