Ga naar inhoud

na opstarten laptop Acer Aspire 8930G blank scherm (licht blauwe achtergrond)


Hensyr

Aanbevolen berichten

Als je een installatieschijf hebt van je windows, start dan de pc op vanaf die cd/dvd en ga dan naar de herstelconsole (opdrachtprompt)

Typ fixboot en druk enter

Typ fixmbr en druk enter

Typ exit en druk enter

Probeer nu de pc te herstarten op de normale manier.

PS: als je geen installatieschijf (meer) hebt, kan je een herstelschijf hier downloaden.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kweezie Wabbit,

In de herstelconsole (opdrachtprompt) lukte het niet om de opgegeven commando's uit te laten voeren, ik kreeg steeds de melding dat het niet uitvoerbaar was.

Maar het lukte wel als ik BootRec vooraf liet gaan.

Dus BootRec /FixBoot enter

Bootrec /FixMbr enter

en dan exit enter

deze werden wel succesvol uitgevoerd maar het opstarten (herstarten) van de laptop bleek toch geen succes te zijn.

de laptop blijft nu steken aan het Welkom venster.

Ik laat het zo een tijdje staan en zie of er verandering in komt omdat het cirkeltje nog steeds aan het draaien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees een beetje dat het een herstelinstallatie van windows of een herstel naar de fabrieksinstellingen zal worden om het weer goed te krijgen.

Staan er nog bestanden op de harde schijf die je zeker niet wil kwijtspelen?

Dan kan je die proberen te recupereren met een ubuntu live cd.

Voor een herstelinstallatie heb je een installatiedisk nodig met de windowsversie die nu op de pc staat (service pack inbegrepen)

Hoe je dan te werk gaat, kan je nalezen op deze pagina.

Voor een herstel naar de fabrieksinstellingen kan je de handleiding van de pc er bij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook blij dat het opgelost is.

Ik begon al te vrezen dat het daarop zou uit draaien, raar vindt ik dat we wel binnen kunnen via veilige modus.
Helemaal niet zo raar als je weet dat veilige modus een andere opstartprocedure gebruikt dan de normale opstart. In veilig modus worden nl. enkel de "basisbehoeften" aan drivers en processen geladen.

Waarschijnlijk werd het probleem veroorzaakt door een driver of proces dat wel geladen/opgestart word in normale modus maar niet in veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.