Ga naar inhoud

Nieuwe computer kopen.


Sargon

Aanbevolen berichten

Ben gisteren nog langs geweest bij Forcom en die zijn goed hoor.

Alleen een beetje oppassen met hun verkoopsafdeling, die kunnen je wel - onbewust- mindere producten geven.

Als ik je één tip mag geven: Ga niet naar Alternate, ik heb daar veel problemen mee.

Voor de rest ziet alles er goed uit, ik zou alleen een andere HD nemen:

Samsung 1TB voor 105 euro

Die grafische kaart is zeker goed, alleen bij je begin posts zijn die grafische kaarten niet echt aan te raden, 9600GS is wel zwakker dan HD4870.

Dus gewoon bij de Sapphire ATi RAdeon HD4870 blijven, daarmee kom je al een eind.

Ik zou ook misschien andere voeding nemen 380W is genoeg maar ik zou voor deze gaan.

Antec Sonata III 500W voor +-108 euro wel een beetje duurder maar dan ben je zekerder, en ik vind de kast mooier.

Haal dan wel de fan die er standaard bij zit eruit want die maakt héél veel lawaai.

Nog veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt inderdaad wat aaron zegt; de verkoopsafdeling weet daar soms (in Gent toch) niet zo goed wat ze verkopen (op zich niet erg, de technische dienst die je eventueel moet helpen is wel méér dan bekwaam). Controleer dus gewoon goed of het geen op je shoppinglijstje staat ook effectief op de toonbank ligt. Zeker met al die verschillende moederborden die heel goed op elkaar lijken durven ze nog wel eens een foutje te maken. Dit is zoals aaron zegt niet opzettelijk, ik heb daar zowel goedkoper als duurder materiaal meegekregen, dus je kan beiden tegenkomen ;)

Qua harde schijf; volledig mee akkoord. Ik heb zelf ook 2 samsung schijven van 1TB zitten, en die zijn héél snel, maar het schijnt (heb er geen ervaring mee) dat er een klein foutje in zit waardoor ze in raid-arrays er soms uit droppen. Dit is op zich voor jou geen probleem aangezien je hem niet in een raid-array gebruikt, maar als je ooit zou plannen dat wel te doen is het iets om in je achterhoofd te houden als je de schijf koopt.

Andere voeding zou ik niet nemen, hoe zwaarder je voeding gaat & hoe minder ze belast wordt hoe slechter je rendement is. Verder heb je met 380W meer dan genoeg, en zelfs nog ruimte voor een upgrade (quad + een 4870 moet je rekenen op een vollastverbruik van rond de 250W, dus je hebt nog dik 100w over voor extra zaken zoals eens een harde schijf of 10, of een net iets zwaardere grafische kaart.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok hartelijk dank voor al de nuttige informatie.

Maar Masters, een zwardere grafische kaart, bedoel je dan bijvoorbeeld Sapphire ATI HD4870 1GBGDDR5 HDTV 2xDVI HDMI PCIe van € 276,50 ? Of maakt deze nu niet veel verschil? Want als het verschil toch maar minimaal is & praktisch niet te zien, zijn het mss overbodige extra kosten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk scherm ga je aan je pc hangen? indien dit een 22" monitor of kleinder is zou ik niet bijbetalen om een gig videogeheugen te hebben.

Als je voor groter dan een 22" gaat zou ik de zwaardere nemen, maar ook die gaat het héél moeilijk hebben om een 24" van vloeiende games op native resolutie te gaan voorzien. De 4870 1 gig heeft trouwens maar 1 extra geheugenchip zitten, dus qua verbruik gaat dat misschien nog 5w schelen ofzo, daar zit hem het verschil niet.

Ik doelde eerder op kaarten in de stijl van de 280GTX van nVidia, of de ati 4870x2 (maar deze kosten direct een heel stuk meer, je bent dan beter nu een 4870 te steken en binnen 2 jaar met het verschil er een andere hogere middenklasse in te zetten en die 4870 in 2dehands te dumpen, want binnen een jaar is de midrange de echte top van nu...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung SuncMaster 206 bw, da's nen 20", dus dan hou ik het op deze :)

Kast: Antec NSK4480B-EC ATX 380W (zwart) € 75,05

Processor: Intel Quad Core Q9300 s775,2.5GHz,1333MHz,6MB,BOX, €229

Video Kaart: Sapphire ATI HD4870 512 MB HDTV 2xDVI HDMI PCIe €243,40

Geheugen: 2 keer A-Data/V-Data DDR2 2GB 800Mhz PC6400 €30,70 X 2 = €61,40

Bestuuringssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium OEM 64b NL SP1 €103,10

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-DS3 775 P45/ICH10 DDR2 €105,55

Hardeschijf: Samsung 1TB SATA II 7200rpm 32MB € 105,60

DVDRW: Samsung SH-S202J DVDRW 20x Zwart €20,00

+ mss het elkaar steken bij Forcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag heb ik telefoon gekregen van Forcom dat de Sapphire ATI HD4870 512 MB HDTV 2xDVI HDMI PCIenog steeds niet binnen is en ze weten niet wanneer hij terug in huis zal zijn. Nu zeide ze dat ze wel voor dezelfde prijs de Asus ATI EAH4870 512 MB HDTV 2xDVI HDMI PCIe er in konden steken. Is dit ook goed? Volgens mij is het exact dezelfde maar van een ander merk, maar mss zit er toch ergens een verschil in.

Vandaar even de mening van de professionals ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is gewoon dezelfde kaart, maar met andere sticker erop.

Asus is zeker een goed merk, maar Sapphire ook.

Moet je wel weten dat het GDDR5 geheugen is, en geen ander.

Daardoor zijn deze kaarten zo snel, maar de kans is groot dat het wel zo is.

ik zou het alleen even navragen.

Maar voor dezelfde prijs, moet je niet twijfelen(tenzij het geen GDDR5 geheugen is)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.