Ga naar inhoud

Nieuwe computer kopen.


Sargon

Aanbevolen berichten

Ja, ik heb nu al een mail gestuurd dat ik die niet moet hebben. Zal ik wrs nog wel even moeten wachten. Ze zeiden, het kan zijn dat die volgende week er is, maar het kan even goed nog langer duren. Ik vraag mij af vanwaar die kaarten moeten komen.

Heb mijn bestelling gedaan op 29 september dus toch al een tijdje ondertussen. Toen stond er meteen leverbaar, sinds dien is dan tussen de 1 - 5 dagen. Lange 5 dagen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nuja, de service van Forcom is wel goed hoor.

Het is precies het één of het ander bij die winkels.

Kijk naar alternate, snelle levering enal.

Maar de service is brak, pc is in totaal al meer dan een maand bij hen geweest.

Wel niet in een keer maar toch, pc is 5 maand oud, dan verwacht je wel iets anders.

En ja bij forcom is het omgekeerd.

Het is het een of het ander:laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze bellen weer van Forcom. De case die in bestel heb zit blijkbaar een voeding is van 380 W , en mijn videokaart heeft blijkbaar minstens 550W nodig :D

Wat doe ik daarmee? Best andere voeding steken die veel sterker is neem ik aan? Maar welke dan? Antec PSU TruePower Quattro 850W 24p ATX 12v fan 80mm is blijkbaar de enige die binnen is op de moment...

Heb ik dan ook geen andere case nodig, een zonder voeding?

Help Help Help =D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt jouw case + jouw voeding nodig.

Print ze dit maar af; Power Consumption - Tom's Hardware : Radeon HD 4870: Better Than GTX 260!

Een 4870 + de rest van jouw systeem draait prima op een 380w voeding als het kwaliteit is (en dat is antec ook). Als je sweex rommel qua voedingen enzo dan moet je inderdaad naar 550w's gaan om effectief 300w aan je systeem te leveren, bij antec's leveren ze ook echt wat er op staat.

Die antec die jij vermeldt is helemaal geschift, daar trek je probleemloos 2 cpu's, 4 videokaarten en een hele raidarray van harde schijven mee. 380W is gewoon voldoende voor jouw systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vraag ik mij wel af waarom ze dat zeggen? Want de kaart zou niet werken op 380W zeiden ze. ppfff, lastig telefoongesprek subiet :D

Want de kaart zou dus minstens 550 W nodig hebbe ...

edit: ik snap dat engels tekstje trouwens ni helemaal :) Maar het komt er dus gewoon op neer dat die 380W wel genoeg is. Hoe leg ik dat het best uit aan den telefoon :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

850W voor dat systmeem, dat is wel super veel.

Maar dat weet je al, met 850W kan je zowat elke opstelling aan.

Behalve super dinge, maar ik denk niet dat je dat van plan bent.

Het is een trend geworden om zoveel mogelijk Watt op je voeding te hebben.

En een voeding draait het beste, heeft meer efficiency als die boven de 50% load komt, en ja, dat haal je niet met zo'n 850W systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

belachelijk dat ze je dat wijsmaken, maar goed, zoals al gezegd; forcom moet je zijn als je exact weet wat je koopt, want hun verkoopsafdeling weet evenveel van computers gelijk ik van raketten ;) (wat misschien licht overdreven is, maar ver zit het er niet naast. Het verschil tussen een single & een dualcore konden ze bij mijn 1ste dualcore onthielden ze dat het ene een groen en het andere een bruin bandje op het doosje had :s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfuh ja, mss dat die 850W ooit nog wel eens van pas komt. Ik heb er geen idee van in ieder geval. Die mens was wel een van de technische dienst denk ik, want hij ging de pc in elkaar steken. Hij zei dat het wel zou werken op 380W maar van zodra er een spel mee gespeeld zou worden, blauw scherm en gedaan. En hij zei, die kaart op 380W, dikke zever!

Nu ja, ik ken er te weinig van en zoals ik al zei, hij zal wel goe werken zeker :) en mss komt het ooit nog van pas bij upgrates ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.