Ga naar inhoud

Nieuwe computer kopen.


Sargon

Aanbevolen berichten

een 380 watt voeding voor het systeem dat je hebt samengesteld is echt MEER dan voldoende...

laten we zeggen dat dat ongeveer 300 watt zal verstoken.... op full load!

dus wat die goede man loopt te zeveren over dat deze blue screens zal krijgen...

beetje vreemd... maar goed..

die 850 watt.. daar zal je.. uuhm.. even niet liegen haha... 5x een ati 4870 van stroom mee kunnen voorzien in een en hetzelfde systeem.. en dan inclusief de rest er nog bij....

beetje overkill lijkt mij dus zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maar al bij al gaat da toch degelijk werken? Want da's het belangrijkste.

Ik vind het ook wel jammer dat het nu zo is, als ik jullie allemaal hoor, maar als je er niet echt van afweet en ik ben met het argument v an aaron afgekomen, maar daar had hij dan ook een antwoord op klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal zeker gaan werken.. daar niet van

maar bedenk eens hoe een energie verspilling dat eigenlijk wel niet is!

deze psu zal een heel laag rendement gaan halen...

overigens zijn dit soort dingen met een rekensommetje goed uit te rekenen :)

als ze dat bij die winkel ook gedaan hadden hadden ze gezien dat 380 genoeg was geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho.. wacht even... blijkbaar heb ik een klein rekenfoutje gemaakt..

het systeem trekt 385 watt..

en was nog 1 ding vergeten... je moet altijd een beetje speling houden... (gezien je 80% rendement hebt) voor jou systeem zou je dus het beste een 500watt systeem pakken....

de man had dus wel gelijk... en ik heb een domme rekenfout gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ho.. wacht even... blijkbaar heb ik een klein rekenfoutje gemaakt..

het systeem trekt 385 watt..

en was nog 1 ding vergeten... je moet altijd een beetje speling houden... (gezien je 80% rendement hebt) voor jou systeem zou je dus het beste een 500watt systeem pakken....

de man had dus wel gelijk... en ik heb een domme rekenfout gemaakt...

Als je kijkt naar effectieve verbruikstests heb je met nog geen 300w stroom uit het stopcontact genoeg om zo'n pc te voeden hoor, zoveel verbruiken die echt niet.

die 80% rendement hoef je geen rekening mee te houden bij A-merken; die geven namelijk op wat je voeding effectief kan afleveren aan je onderdelen toe (bij B merken is dat wat anders, die werken vaak met piek of verbruiksvermogens om het er te laten uitzien alsof je veel vermogen krijgt voor je geld).

500w is echt overkill. Ik heb zelf een 520w voeding zitten waarbij ik eens getest heb of een systeem van een vriend wat niet bootte wel stabiel was (en dat systeem heeft en dual 280GTX en een intel quadcore) en die voeding trok dat zonder enig probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, alles (bijna alles) lijkt goed te werken. Dus aan iedereen hier merci ;)

Het enige dat nog niet optimaal verloopt, is geluid. Zit nu met die onboard geluidskaart en er speelt maar 1 box... rechts vanvoor bij muziek.

Bij het testen/configureren hoor ik ook alleen maar rechtsvanvoor/achter, centraal & bass, van links merk ik niets.

Voor alle duidelijkheid, de draden steken juist.

Naamloos-2.jpg

Heb reeds deze bovenste driver voor audio geinstalleerd GIGABYTE - Support - Motherboard - Driver - GA-EP45-DS3 (rev. 1.0) , maar zonder veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertss lukt het nog steeds niet met mijn geluid. :(

Weet er toevallig iemand welke plugins ik nog nodig heb, want bijvoorbeeld die da samanvattingen van Sporza werken nog niet. Heb al een hele shitload van dingens gedownload en geinstalleerd, maar ik vrees dat ik er ene over het hoofd heb gezien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gezien moet u na de installatie van windows enkel de cd van het moederbord er in steken en de drivers laten installeren.

als u daarna de boksen in het groene contactje steekt zouden ze het normaal moeten doen...

zitten ook alle boksen juist aangesloten op bijvoorbeeld de versterker of de (sub) woofer?

welke boksen gebruikt u?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.