Ga naar inhoud

Oud OSbruikbaar in nieuw systeem?


xsilverwing

Aanbevolen berichten

gaat het over schijfjes met besturingssoftware en applicaties: dat gaat lastig worden, want windows wordt geïnstalleerd op basis van de aanwezige hardware. windows is dus al 'dedicated' vóór je andere drivers gaat installeren.

of windows gaat werken, en zich zal aanpassen, is helemaal de vraag. in een enkel geval blijkt dat goed te kunnen gaan, maar geen enkele garantie daarop.

afgezien daarvan: een clean install is zonder meer aan te bevelen. elke windowsversie raakt na enige tijd vertraagd, om niet te zeggen vervuild door updates enzo, dus een clean install is een goed begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga gokken dat het zal lukken,en kan indien niet nog altijd een cleane installatie doen.

Bijkomend probleem:de ene ssd is als AHCI geconfigureerd de andere in IDE.Ik kan ze momenteel dus niet samen gebruiken en moet de bios elke keer wijzigen als ik een andere wil gebruiken.

Is er een manier om die in IDE in AHCI te krijgen?

De truc via het register hieronder heb ik al geprobeerd,heb 2x herstart maar dat lukt niet,geef ttelkens een BSOD

You start with step 1 while you are still in windows in IDE mode.

1) Run the Registry Editor (regedit.exe)

2) Navigate to Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci

3) Set the "Start" value to 0 (zero)

4) Navigate to Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Pciide

5) Set the "Start" value to 0 (zero)

6) Shut down

7) Start up again, but before Windows boots go into the BIOS configuration screens and change the disk mode to "AHCI". Save the new BIOS configuration and restart so that Windows boots.

When Windows starts, it will detect the change, load new disk drivers, and do one more reboot to start up with them.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.