Ga naar inhoud

Advies zelf samengestelde desktop


theceet

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier en wil eventjes mijn build hier op zwieren om eens te controleren door jullie.

Eerst de vragenlijst:

  • Waarvoor heb ik een PC nodig?
    - Voornamelijk voor m'n studies. Ik volg multimedia richting op de hogeschool. Gebruik programma's zoals Premiere Pro, Photoshop, binnen paar maand 3D moddeling, Processing. In de toekomst nog wat programmeren ook.
  • Wat is mijn budget?
    - Budget is max 700euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling?
    - Ik ga voor eerste keer zelf pc assembleren
  • Ga ik overklokken?
    - Dit zal ik niet doen
  • Ga ik later upgraden?
    - Ik denk het wel
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?
    - Desktop komt in living te staan achter muur van 1,50m hoog en 40cm breed. Ik werk momenteel met een usb wifi ontvanger met verloopstukje. Zijn er betere alternatieven?
  • Ga ik zelf assembleren?
    - Natuurlijk. Maar is de voeding sterk genoeg?
  • Heb ik een besturingssysteem nodig?
    - Ik ga Windows 8 zelf installeren omdat ik via school dit gratis kan bemachtigen. Of is Windows 7 ook goed? Ik zou voor 8 gaan omdat dit de recentste versie is en Windows 7 toch al tijdje bestaat.
  • Heb ik nog randapparatuur nodig?
    - Toetsenbord den muis ga ik recupereren. Beiden USB kabel. M'n printer is ook USB, dus achteraan moeten al zeker 4 USB poorten zijn.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?
    - Woon in België en ga voor azerty.nl gaan wegens dat jullie gratis verzending en 5euro korting aanbieden bij hen.
    Zo dit is korte schets van wat m'n eisen zijn.
    Nu de build:
    Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

Maar de case die ik gekozen had was vooral voor het geluid te beperken en ook omdat er vooraan USB poorten zijn en SD slot wat ik nog redelijk veel gebruik ivm GPS. Kan ik nog altijd voor de Cooler Master Silencio 352 gaan of is deze te klein?

Voeding: is deze ook met mooie zwarte kabel zodat het niet een warreboel wordt? De voeding die ik koos was praktisch dacht ik.

Koeler: zit er al koelpasta op zoals de koeler die ik had gekozen?

aangepast door theceet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Cooler Master Silencio 352 gebruiken bij mijn samenstelling want de moederbord is ook micro-ATX

De voeding van mijn samenstelling hoeft je enkel kabels gebruiken dat je nodig hebt en dus kan je proper werken.

De voeding dat je koos heeft te weinig wattage.

Ik zou niet uw koeler kiezen maar eerder de mijne want het is een stille en er zit koelpasta bijgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de groene gekozen omdat hij energiezuiniger zou zijn, stiller, minder rap warm. Maar als de blauwe beter is neem ik die dan.

Hier thuis heb ik nog een DVD drive liggen en die ga ik er ook nog insteken, samen met m'n oude harde schijf denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de videokaart niet meer beschikbaar van m'n build...

Is het een "oude" videokaart die misschien niet meer in stock zal komen?

Wat moet ik doen? Ik zou graag eerste week van februari desktop assembleren omdat ik dan verlof heb.

Nu al bestellen en hopen dat de videokaart op tijd in stock komt of alternatief zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.