Ga naar inhoud

virtual machine for java


haja

Aanbevolen berichten

Hoi, ik vroeg me af of de slechte videoweergave prestaties van mijn pc iets te maken kunnen hebben met iets wat ik niet goed begrijp, nl het schijnbaar afwezig zijn van een virtuele machine voor java.

Bij programmatoegang en instellingen wordt "microsoft virtual machine toegankelijk maken" niet aangevinkt. Als ik het zelf doe, is de optie daarnaa weer automatisch uitgevinkt.

Zoekend in alle bestanden en mappen op "virtual machine" kom ik alleen een class-bestand tegen uit 2002 (ik heb de computer van een school gekregen in 2010), genaamd VirtualMachinError, groot 1 kb geloof ik en niet te openen.

Moet ik zo'n virtual machine downloaden (ik neem tenminste aan dat het om een programmatoepassing gaat)? Op de Microsoft website werd ik niet wijzer en van het kastje naar de muur gestuurd.

PS: Java meldt mij automatisch dat er updates zijn, installaties gaan probleemloos, de huidige versie is 7.51

Bij voorbaat dank voor de te bieden hulp

Groeten, Haja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen begrepen, na een beetje zoeken, dat XP geen standaard JVM heeft, en dat die nodig is om bepaalde Java toepassingen op bijv. (of uitsluitend???) game-gebied te kunnen starten. En dat doe ik nooit. Dus ik neem aan dat de "Youtube-en NOS-videoweergave problemen" veroorzaakt worden door lage verbindingssnelheden en dat daarmee de kous af is. Blijft één vraag over. Waarvoor is het nodig Java te hebben op een XP pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verwijst naar een artikel uit 2007. Is dat nog actueel? Het zal wel, want vorig jaar deed Firefox melding van veiligheidsproblemen bij een JAVA 6 plug-in, en schakelde hem zelfs zelf uit, meen ik me te herinneren.

Je suggereert: verwijder, schakel uit, je kunt JAVA missen, als een site of toepassing Java nodig heeft, meldt die dat wel? Ik wacht nog even op een kleine bevestiging of andere reactie voor ik de discussie als gesloten markeer.

aangepast door haja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry, nu las ik hem pas. Er gaat van alles mis bij mijn bezoekjes aan de site.

Ik begrijp uit een van de bijdragen aan de discussie dat internetbankieren misschien Java nodig heeft. Ik zie wel, bedankt voor je verwijzing. Groet, haja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.