Ga naar inhoud

Back-Up lukt niet.


Ferry

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De suggestie: Automatically fix file system errors and Scan for and attempt recovery of bad sectors. lijkt me weinig zinvol omdat deze actie al eerder heeft plaatsgevonden.

De suggestie om de System Reserved partition te vergroten, heb ik zoals eerder gemeld, zeer slechte ervaringen mee.

Bij de suggestie om de back-up niet op een externe harde schijf te maken maar op een dvd, werkt bij mij niet omdat ik dan de melding krijg: “U kunt geen systeemkopieën maken in de geselecteerde back-up locatie.”

Is het misschien zinvol om onderstaande suggestie op te volgen en loop ik daar mee niet het risico dat ik niet meer bij windows kan komen? Als deze suggestie jou zinvol lijkt, zou je me dan willen aangeven, welke letters ik zou moeten invullen.

Launch cmd.exe (Run as administrator)

once in cmd panel type below:

fsutil usn queryjournal F:

then

fsutil usn deletejournal /D F:

(Replace "F:" with the letter where your backup or partition drive is)

And finally run windows backup again and it should work now.

Graag advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die suggestie je probleem gaat oplossen weet ik niet.

Je moet de letter F vervangen door de stationsletter waar je de back-ups op plaatst.

Indien dat nog altijd je externe schijf is dan moet dat G worden.

Persoonlijk vind ik het gebruik van andere software (die je al getest hebt en werkt) waar ook de mogelijkheid van een opstartbare schijf mogelijk is veel beter dan die ingebouwde back-up tool van Windows zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het me maar het beste om de back-ups voortaan te doen met EaseUs Todo. Dan had ik nog graag antwoord op de volgende vragen.

1.Waar je schrijft over de mogelijkheid van een opstartbare schijf, bedoel je dan dan ik de back-up van een systeemkopie op een DVD of CD zet?

2. Hoe vaak moet je een systeemkopie maken? Bij Windows ging dit immers automatisch.

3. Kan ik bij Windows de melding stopzetten dat ik mijn backup moet controleren? Zo ja, hoe doe ik dat?

4. Waarom heeft windows er niet voor gezorgd dat deze fout niet kan voorkomen of waarom hebben zij er niet voor gezorgd dat zo'n fout makkelijk herstellen is met de software in windows?

Alvast bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je schrijft over de mogelijkheid van een opstartbare schijf, bedoel je dan dan ik de back-up van een systeemkopie op een DVD of CD zet?

Het gaat hier om een zogenaamde emergency disk, een schijfje dat kan opgestart worden zelfs als Windows niet meer werkt en vanaf dat schijfje kan je dan gemaakte back-ups terug plaatsen.

Je vindt de uitleg ook terug in die handleiding onder punt 3.

Hoe vaak moet je een systeemkopie maken? Bij Windows ging dit immers automatisch.

Dat kan je bij Easeus Todo Backup free ook instellen, zie handleiding punt 4C.

Hoe vaak dat je die bac-up wilt maken moet je zelf beslissen, hangt er ook vanaf of je vaak wijzigingen aanbrengt of hoe intens je de PC gebruikt.

Kan ik bij Windows de melding stopzetten dat ik mijn backup moet controleren? Zo ja, hoe doe ik dat?

Wat versta je onder melding stopzetten over backup controleren?

Indien je de windows back-up taak wilt stop zetten, dat kan via start-> configuratiescherm-> systeem en onderhoud.

Waarom heeft windows er niet voor gezorgd dat deze fout niet kan voorkomen of waarom hebben zij er niet voor gezorgd dat zo'n fout makkelijk herstellen is met de software in windows?

Dat is een vraag die je beter kan stellen aan Microsoft zelf vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. emergencydisk. Hoe kan ik zien dat mijn cd/ dvd-rom station wel als first boot te staan in het BIOS. Deze disk heb ik trouwens nog niet gemaakt om reden dat je dan eerst moet upgraden. Dat heb ik inmiddels gedaan en ook mijn creditcard-gegevens ingevuld maar ben nog in afwachting van een e-mail van EaseUs Todo met gegevens om het progamma te downloaden.

2. Melding back up controleren. ik vrees dat ik hier niet van afkom. Op m'n taakbalk onderaan staat een vlaggetje rood gemarkeerd. als ik dat aanklik krijg ik de melding om mijn backup te controleren. Bij het onderhoudscentrum heb ik niets kunnen vinden om deze melding te stoppen. Nadeel is nu dat als windows een ander probleem wil signaleren, ik dit meteen zal zien om dat het vlaggetje nu altijd rood staat.

Laat je me s.v.p nog even weten dat van de first boot in de bios. Waar kun je trouwens de bios zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien staat je cd/ dvd- rom al als first boot.

Plaats de emergency disk in de cd-rom en herstart de PC.

Tijdens het opstarten zie je in een zwart beeld in witte letters (beneden aan je scherm) de tekst "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" verschijnen, dan dien je direct op een willekeurige toets te drukken.

Het schijfje wordt dan opgestart.

Hoe je in het BIOS geraakt zie je ook op het scherm verschijnen tijdens het opstarten, het kan de DEL of een F- toets zijn.

Zie ook deze link.

Wat je tweede vraag betreft, klik met de rechtermuisknop op het vlagje beneden naast je klok.

Kies in het menu dat dan verschijnt onderhoudscentrum openen.

Klik dan op instellingen voor onderhoudscentrum wijzigen, verwijder daar het vinkje bij Windows Back-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.