Ga naar inhoud

Bluescreen - Win32:Rapiddown-A


Aanbevolen berichten

De harde schijven en het geheugen lijken OK te zijn.

Heb je nog problemen als de slaapstand en de stand-by uitgeschakeld zijn?

Je kan ook proberen de nieuwste drivers voor je grafische kaart te installeren.

Je kan deze hier downloaden.

Neem het eerste bestand; de Win64_15338.exe ; de downloadknop staat achteraan op de regel.

Na het downloaden met rechts op klikken en kiezen voor uitvoeren als administrator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de slaapstand (voorlopig) niet meer.

Het was trouwens ook niet elke keer een probleem als ik die gebruikte. Na het 2e bluescreen, heb ik enkele keren de slaapstand na elkaar gebruikt, en was er geen probleem.

Bij het installeren van NERO Burning Rom en Wave-editor van Nero viel vlak voor de eigenlijke installatie de pc ook uit. Dat was de 3e en laatste keer dat het probleem optrad.

Als ik die driver van de grafische kaart herinstalleer, is er dan een reset van mijn systeem? Moet ik eerst een backup maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond opnieuw een bluescreen gehad tijdens de slaapstand.

Wat ook vreemd is, is dat de pc na een paar minuten (ik weet niet hoeveel, want ben er nog nooit bij gebleven) terug uit de slaapstand komt. Alsof de muis bewogen is. Dit is eigenlijk altijd het geval (ter info: muis wordt niet bewogen, want niemand in de kamer).

Zonet de driver voor de grafische kaart gedownload. Windows gaf in apparaatbeheer aan dat de nieuwste versie was geïnstalleerd. Maar ik heb de link die je aangaf gebruikt.

Volgens een van mijn collega's kan het ook om een defect aan het moederbord gaan. Kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de volgende keer dat je problemen hebt met de slaapstand, doe je het volgende.

Ga naar start, typ eventvwr.msc in het zoekvak en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen 24 uur en klik op OK.

Klik in de rechterkolom bij acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Misschien kunnen we er zo achter komen welk proces of programma de oorzaak is van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]30357[/ATTACH]

Ik heb het bestand zonet aangemaakt (zie bijlage).

Het was me niet duidelijk of je het had over het logboek Toepassing onder Windows-logboeken, dan wel over Logboeken Toepassingen en Services.

Ik heb voorlopig Toepassing onder Windows-logboeken genomen.

Word je hier iets wijzer uit?

Ik zie iets 'kritiek' bij 'KernelPower' of zoiets?

Logboeken.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logboeken zijn perfect :top:

Ik zie iets 'kritiek' bij 'KernelPower' of zoiets?
Dat is een normale vermelding als het systeem heropstart na een crash.

Verder zie ik dat er soms problemen zijn met de DNS servers. Misschien deze eens aanpassen naar OpenDns (208.67.222.222 en 208.67.220.220) of Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4)

Er is ook een probleem met het laden van de usbdriver.

Misschien de USB poorten eens allemaal resetten.

Koppel alle usb apparaten los behalve de muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

De schijfruimte voorzien voor herstelpunten is ook wat krap.

Omdat je slechts een harde schijf hebt van 60GB heb je ook niet veel speelruimte.

Ga naar configuratiescherm - systeem.

Klik aan de linkerkant op systeembeveiliging

Selecteer de C schijf inhet lijstje met beschikbare stations en klik op de knop configureren.

Met de schuifbalk kan je nu de schijfruimte aanpassen.

Je kan de schijfruimte zonder problemen instellen op 10 of 15% (als er reeds meer is ingesteld, kan je het zo laten)

Sluit dan de vensters met OK.

De Spotify Helper is ook gecrasht en waarschijnlijk is dit niet de eerste keer.

Misschien spotify eens verwijderen en opnieuw installeren.

Verder is de Desktop Window Manager vastgelopen op een module van de grafische driver.

Je hebt reeds de nieuwste grafische drivers en dus is het zinloos om een update te doen.

Terug naar de vorige versie heeft ook geen zin omdat je daar ook het probleem had.

Blijft mijn eerste advies over: schakel de slaapstand en de stand-by stand uit.

Een andere optie is om de pc terug te brengen naar de verkoper en daar laten nakijken en eventueel herstellen onder garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips.

In de loop van de week probeer ik deze allemaal uit te voeren.

Ivm terugbrengen naar de verkoper: van hen kreeg ik volgend antwoord:

Dit kan zowel een softwarematig als een hardwarematig probleem zijn. U kunt een nieuwe Windows installatie of systeemherstel proberen. Wanneer het probleem zich hierna nog steeds blijft voordoen dan is de de beste optie dat het systeem even bij ons getest wordt onder RMA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.