Ga naar inhoud

Laptop aanschaffen!


Aanbevolen berichten

Hallo Goldenswipe,

Als je dit lijstje invult, kunnen we je verder helpen. ;)

  1. Waarvoor heb je een laptop nodig? - Wat wil je gaan doen met de laptop? Wil je er dagdagelijkse taken op uitvoeren, gaming, fotobewerking of nog iets anders?
  2. Wat is mijn budget? - Zeker geen onbelangrijke vraag, hoeveel wil je besteden aan je nieuwe notebook?
  3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Als je een voorkeur hebt voor een bepaald merk (of net niet), kan je dat best even vermelden, dan kunnen we er zoveel mogelijk rekening mee houden?
  4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? - In tegenstelling tot gewone desktop computers zijn de nieuwere functies niet altijd aanwezig op een laptop. Wil je bijvoorbeeld zeker gebruik maken van USB 3.0 en/of Thunderbolt?
  5. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Heb je nog randapparatuur (monitor, muis, toetsenbord, externe harde schijf...) nodig om je laptop te vergezellen?
  6. Heb ik nog overige specifieke wensen? - Wil je bijvoorbeeld een extreem dunne ultrabook of heb je liever een bepaalde kleur voor je laptop?
  7. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België en Nederland maken gebruik van verschillende toetsenbord-indelingen, dus is het zeker bij een laptop belangrijk te weten in welk land je woont. Als je een specifieke (web)winkel in gedachten hebt kunnen we daar ook rekening mee houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey superjona! Lang geleden, je hebt nog enkele jaren geleden eens 'n pc voor me samengesteld ;).

Waarvoor heb je een laptop nodig? Ik studeer burgerlijk ingenieur. Hij moet zeker wat zware proggie's draaien. Voor de rest gewoon netjes kunnen surfen en hier en daar een game spelen (hoeft niet te hoog te zijn, heb ik mijn desktop voor).

Wat is mijn budget? max 800euro

Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? geen voorkeur

Heb ik al die nieuwe functies nodig? usb 3.0 is handig.

Heb ik nog randapparatuur nodig? niets meer nodig

Heb ik nog overige specifieke wensen? Iets stevig. Mag dun zijn, hoeft niet. Ik heb het meer voor functionaliteit dan voor design.

Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? Ik kan overweg met zowel een azerty als een qwertyklavier.

Ikzelf heb alvast eens rondgekeken. Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii Azerty - Laptopshop.be

Hier viel mijn oog op. Wat denken jullie?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Goldenswipe, klopt inderdaad, ik herinner het me nog ;)

Die Acer is een goede keus met een prima prijs/prestatieverhouding, maar die is helaas niet meer leverbaar. Er komen enkele alternatieven in de buurt:

Deze HP is een goed alternatief: vrijwel dezelfde specificaties als in de Acer, een gelijkwaardige videokaart, maar wel een 1600 op 900 scherm i.p.v. 1920 op 1080.

Idem voor deze Toshiba: gelijkwaardige specificaties, maar hier ook weer 1600 op 900.

Full HD of 1080p is natuurlijk beter en wat overzichtelijker om mee te werken, maar 1600 op 900 werkt ook prima (ik gebruik zelf een 17' model met deze resolutie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.