Ga naar inhoud

partitie (D) vol, maar staat niets in..


Toyotex

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Heb van een kennis een laptop meegekregen..

Dacht dat een enkel wat virussen verwijderen zou zijn..

Bij het openen van "computer" zie ik dat de partitie D zo goed als vol staat..

Bij openen van die partitie staan er enkele lege mappen in maar verder dus helemaal niets.

Heb het zelf nog niet tegen gekomen, dus weet niet hoe dit komt of wat ik er kan aan doen.

Enige waar ik aan dacht is de partitie snel formatteren naar NTFS?

Of lost dit niets op?

Is windows 7 trouwens

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Maak ook eens een afbeelding van het schijfbeheer en voeg deze toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eerst nog naar configuratiescherm - map opties - weergave gaan en verborgen bestanden mappen gaan en deze aanklikken en OK klikken , misschien zie je dan wat meer?

Leolassie,

bedankt voor je reactie, dit had ik reeds gedaan.. maar stond helaas niets verborgen in..

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Maak ook eens een afbeelding van het schijfbeheer en voeg deze toe als bijlage aan een volgend bericht.

Kweezie Wabbit,

http://speccy.piriform.com/results/NRyKQjyKleJOG1qK3mrT0PP

En bedankt voor de reactie ;-)

groeten,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan mijn bericht niet bijwerken, dus maar nieuw bericht plaatsen..

post-21510-1417705671,3987_thumb.jpg

Zoals je ziet, er is bijna geen ruimte meer vrij in de partitie DATA (D:)

post-21510-1417705671,4213_thumb.jpg

De grootte van de map 69ba4fab3bc6440636e6 is maar 194 MB, de rest is allemaal leeg.

En zoals hierboven vermeld in mijn vorig bericht zijn er geen verborgen mappen of bestanden.

Groeten,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D schijf wordt door windows gebruikt om de automatische backups te stockeren.

Probeer eerst om enkele oude backups te verwijderen en kijk wat dat oplevert.

De procedure om oude backups te verwijderen, kan je nalezen op deze pagina (is wel in het engels).

Sorry voor de late reactie..

Goed dat je dat zegt.. Was inderdaad een heel groot deel back ups :)

Maar, er staat nog steeds 121 GB gebruikt (Dus 344 GB van de 465 GB beschikbaar)

Wat kan dat nog zijn dan?

Alvast bedankt !

Mvg,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.