Ga naar inhoud

Installatie Setup CD-Roms Canon Pixma iP4800 & CanoScan 4400F op PC met Wind. 8.1


Lorre X

Aanbevolen berichten

Beste,

Bij het installeren van de Setup CD-rom versie MCD 1.0 van de Canoscan 4400F verschijnt een bericht dat er programma compatibiliteitsproblemen zijn.

Met de reeds geïnstalleerde software v/d iP4800? Of met Windows 8.1?

Ik had gedacht de verouderde software te installeren en daarna de driver te vernieuwen.

Hoe los ik dit op? :hmmmm:

Alvast bedankt,

Lorre X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cd met verouderde drivers moet je niet gebruiken.

Koppel je scanner los van de computer.

Controleer of er al software of drivers voor de scanner op je pc staan via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. En verwijder dan de software voor de scanner als je die daar ziet.

Ga daarna naar deze website van Canon om de juiste drivers en software op te halen: CanoScan 4400F

Klik daar op Software (drivers en toepassingen); selecteer je besturingssysteem (Windows 8.1 of Windows 8.1 (x64)); selecteer de taal (Nederlands) en klik dan op de knop Zoeken.

Download en installeer dan de software die overblijft, in de volgorde die daar staat aangegeven.

Sluit daarna pas de scanner aan op de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb je advies opgevolgd, de software staat nu onder Programma's en toepassingen. Hetzelfde heb ik gedaan voor de Pixma iP4850: Printerstuurprogramma v. 2.56 Wind. 8.1 x64 en Quick menu v. 23.0.

Voor de Scanner is er geen icoontje op het bureaublad. Op de vorige PC met Wind. XP startte de scanner samen op met de PC. Misschien moet ik nog iets aanpassen in het Quick Menu? Zal de handleiding eens raadplegen.

Nogmaals dank voor de hulp.

Lorre X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mist een icoontje (snelkoppeling) voor de scanner op je bureaublad. Die kun je er makkelijk zelf op zetten.

Ik heb zelf geen losse scanner, maar wel een all-in-one van Canon: de Canon MP610.

Ik weet nu niet meer of na de installatie van de software de snelkoppeling al automatisch op mijn bureaublad stond. Misschien heb ik hem er toen zelf op gezet. Om vanaf mijn pc een scan uit te voeren maak ik gebruik van Canon Solution Menu.

Een snelkoppeling naar dat programma zet je als volgt op je bureaublad:

Klik op Start (heeft Windows 8.1 al weer die oude vertrouwde startknop terug?) > Alle programma's > Canon Utilities > Solution Menu > klik dan met de rechter muisknop op het programma Solution Menu, en kies dan 'Kopiëren naar ... Bureaublad (snelkoppeling maken)'.

Misschien heet het programma bij jou niet "Canon Solution Menu", maar "CanoScan Toolbox". De handelingen die je moet verrichten om van dat programma een snelkoppeling op je bureaublad te zetten, zijn echter hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik gedaan, plus de CanoSan Toolbox. maar die maakt geen verbinding met de scanner. De verbindingskabels zijn nagekeken ook de schakelaar onderaan de scanner is in orde. Op het bureaublad heb ik nu ook Canon Quick Menu staan. Ik zie daar onder voorkeuren: Model selecteren: Printer: Canon iP4800 series ( dat is mijn printer) Scanner: dit vakje is leeg.

Ik raak er niet wijs uit, is er wat mis met de scanner ( ik heb hem moeten verplaatsen voor schilderwerken)?

Bovendien maak ik nu die overstap van Windows XP naar Windows 8.1.

Alvast bedankt voor de hulp.

Lorre X:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op Start (heeft Windows 8.1 al weer die oude vertrouwde startknop terug?) > Alle programma's > Canon Utilities > Solution Menu > klik dan met de rechter muisknop op het programma Solution Menu, en kies dan 'Kopiëren naar ... Bureaublad (snelkoppeling maken)'.

Misschien heet het programma bij jou niet "Canon Solution Menu", maar "CanoScan Toolbox". De handelingen die je moet verrichten om van dat programma een snelkoppeling op je bureaublad te zetten, zijn echter hetzelfde.

Wat vindt je terug bij de software van Canon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de handleiding moet de computer na het installeren van de software opnieuw opgestart worden. Had je dat al gedaan?

Je schrijft dat je de stand van de vergrendelingsknop aan de onderzijde hebt gecontroleerd. Prima!

Nu even een misschien rare vraag: heb je de eigen voedingsadapter wel aangesloten op de scanner? (Niet boos worden om deze vraag, want iedereen kan zoiets vergeten...)

De scanner heeft immers geen aan/uit-knop. De scanner is ingeschakeld op het moment dat je de netspanningsadapter in een stopcontact steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op het bureaublad staat CanoScan Toolbox 5.0 en het reeds vermelde Canon Quick Menu.Als ik een test uitvoer met de Canoscan Toolbox? VB: Kopiëren, Krijg ik een venster te zien met als titel: Bron Selecteren. Het vak met de bonnen is echter leeg.

De voedingskabel is wel degelijk aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.