Ga naar inhoud

FAN (ventilator) probleem


Boiler

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, normaal gezien hou ik me enkel bezig met Desk Tops, Maar onlangs kreeg ik een vraag van een kennis.

Het gaat over een "HP G72" Laptop.

Als de Laptop opgestart wordt start die niet correct op. Wat ik wel zie is een donker scherm dat de "FAN", een fout heeft.

Wat ook in het scherm staat is om naar deze link te gaan (www.hp.com/techcenter/startup).

Veel verdere Info kon ik niet lezen wegens de Laptop zichzelf nogal snel weer afsluit. Na een aantal pogingen start het systeem wel op.

Ik ben er zeker van dat het de FAN is (ventilator).

De FAN wordt ook vrij warm, daarom hebben ze hem op pootjes gezet om ietwat beter af te koelen. Ik heb ook gecontroleerd met (Speccy).

Maar naar mijn ondervinding zijn de temperaturen vrij normaal.

Is deze FAN nu kapot en nood aan vervanging of moet ik de laptop openen en bekijken om te reinigen.

Of bestaat er een mogelijk om deze te reinigen zonder te openen (dit laatste denk ik niet want verplaats je enkel het stof denk ik)!

Kan iemand mij alvast een beetje vooruit helpen? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn best doen om de laptop te openen en indien nodig de fan te vervangen. Ik heb enkel nog twee vragen;

1: hoeveel kost zo en nieuwe fan voor dit type laptop.

2: koelpasta? wat bedoel daarmee, waar kan ik het kopen, hoe smeer je het in.

Voor ik het vergeet, ik had een clipje gezien op YouTube over dit model van laptop (HP G72).

Daar zag ik dat je eerst het achter paneel (met immens veel schroefjes) moet openen,

en daarna het voorpaneel & toetsenbord moet verwijderen om aan de fan te geraken.

Als je wil kan je het clipje even bekijken (duurt wel ong. 28 minuten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.