Ga naar inhoud

dvd player van medion


breckoba

Aanbevolen berichten

Dat wil zeggen dat het dvd station wel als dusdanig wordt herkend door windows.

nope.....ik blijf deze boodschap krijgen Kan deze dvd niet afspelen omdat er geen compatibele dvd-decoder op de computer is geïnstalleerd......
Ik veronderstel dat het hier gaat om dvd's met een film op.

Kan je met de verkenner wel de dvd bekijken en zien welke bestanden er op staan?

Download en installeer het X-Codec-Pack en kijk of dit iets verandert aan de situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beste,

Heel hartelijk bedankt, het werkt nu via windows media player.....maar ik heb nog een vraag....ik wou die dvd player eigenlijk installeren omdat ik met windows XP zit en ik via die weg met een schijfje windows 8 (mijn zoon had zo'n schijf liggen, gekregen bij zijn recente pc aankoop) mijn pc wil upgraden...weet dus niet of dat gaat lukken....maar zoals je al wel weet, stopt de updating van xp en kan ik binnenkort niet meer online bankieren.....en ben ik gedwongen om een andere pc te kopen of up te graden....ik ken er echter te weinig van om te weten of deze weg haalbaar is....toch alvast bedankt voor de vlotte hulp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ik wou die dvd player eigenlijk installeren omdat ik met windows XP zit en ik via die weg met een schijfje windows 8 (mijn zoon had zo'n schijf liggen, gekregen bij zijn recente pc aankoop) mijn pc wil upgraden...weet dus niet of dat gaat lukken...
Windows 8 installeren met het schijfje dat je zoon heeft gekregen bij zijn pc is illegaal.

Dat schijfje mag je enkel gebruiken om windows 8 - in geval van nood - opnieuw te installeren op de pc van je zoon.

De kans is ook groot dat windows 8 helmaal niet zal draaien op de oude hardware van de XP machine.

Je kan dat controleren met de Windows 8 Upgrade Assistant

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt inderdaad....intussen blijkt de media player toch niet te werken...hij leest even en dan wordt het onleesbaar...bij een andere dvd geeft hij volgende boodschap: Kan deze dvd niet afspelen vanwege een probleem met de digitale kopieerbeveiliging tussen uw dvd-station, decoder en videokaart. Probeer een bijgewerkt stuurprogramma voor uw videokaart te installeren.

ik vrees dat ik een geheel nieuwe pc zal moeten kopen....toch bedankt voor de raad mvg win de schepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen wel nog proberen om een nieuwe driver te vinden voor je grafische kaart.

Dan kan je het dvd station tenminste gebruiken op de XP.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

Dit is wat ik te zien krijg als ik op piriform speccy klik:

Besturingssysteem

Windows XP Home Edition 32-bit SP3

Processor

Intel Atom N270 @ 1.60GHz 47 °C

Diamondville 45nm Technologie

RAM

1,00GB Single-Kanaal DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)

Moederbord

SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD. NC10 (U2E1) 48 °C

Grafisch

Plug en Play-monitor (1024x600@60Hz)

Plug en Play-monitor (1024x600@60Hz)

Intel Mobile Intel 945 Express Chipset Family (Samsung)

Intel Mobile Intel 945 Express Chipset Family (Samsung)

Opslag

149GB SAMSUNG HM160HI (SATA) 37 °C

Optische schijven

HL-DT-ST DVDRAM GP20N USB Device

Geluid

Realtek High Definition Audio

mvg

win de schepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Speccy op en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Kan je de link plaatsen zoals hierboven gevraagd?

Kan je ook het merk, model en juiste type van de laptop eens opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.