Ga naar inhoud

Internetproblemen


0474dax

Aanbevolen berichten

De opdrachten werkte wel, was een fout van mij. Maar helaas valt het na de herstart nog steeds voor.

Misschien dat dit ook wel belanrijke is, als het voorvalt en ik probeer op een andere manier terug naar de site te gaan (meestal via google search en dan de site aan te klikken, niet met een rechtstreeks adres) dan werkt de site terug wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Open het netwerkcentrum en klik aan de linkerkant op adapterinstellingen wijzigen.

Dubbelklik op je wifi-verbinding en in het nieuwe venster klik je onderaan op de knop eigenschappen.

Vink Internet Protocol versie 6 (TCI/IPv6) uit

Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCI/IPv4) en klik op de knop eigenschappen.

In de tab Algemeen selecteer je onderaan de optie De volgende DNS-serveradressen gebruiken.

Bij de voorkeurs-DNS-server vul je in: 208.67.222.222

Bij alternatieve-DNS-server vul je in: 8.8.8.8

Sluit de vensters met OK.

Sluit het statusvenster van de verbinding.

Sluit het netwerkcentrum en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu al 3 dagen zonder problemen op het net gezeten dus het lijkt volledig van de baan.

Wat is nu juist de reden geweest en wat heb ik eigenlijk concreet met de laatste stap gewijzigd? Gewoon uit nieuwsgierigheid om dit naar de toekomst te vermijden...

Ik wil jullie iig al hartelijk bedanken voor de korte opvolging en de goede raad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu juist de reden geweest en wat heb ik eigenlijk concreet met de laatste stap gewijzigd? Gewoon uit nieuwsgierigheid om dit naar de toekomst te vermijden...
De reden was waarschijnlijk een foute instelling.

Met de laatste actie heb je enkel het tcp/ip v6 protocol uitgeschakeld en de servers die instaan voor de vertaling van een url naar een IP-adres aangepast.

Je kan eens proberen om het tcp/ip v6 protocol weer in te schakelen en kijk of de problemen dan terugkomen.

Als de problemen dan terugkomen, kan je dit tcp/ip v6 protocol weer uitzetten.

Als de problemen uitblijven, laat het dan maar ingeschakeld staan.

Normaal werken de v4 en v6 protocollen wel goed samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.