Ga naar inhoud

sfc /scannow (CBS.log)


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb al een tijdje problemen men mijn pc. (trager en meer fouten dan normaal)

dus ik ging dan maar eens windows scannen op corrupte files enz met het commando sfc /scannow

ik kreeg toen als resultaat dat er fouten gevonden waren maar dat ze niet automatisch verholpen konden worden.

heb zelf zitten zoeken in het CBS logje maar geen resultaten daarom vroeg ik mij af of iemand mij kon helpen :)

alvast bedankt

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

n het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Bovenstaande procedure filtert het bestand cbs.log op de foutmeldingen en zet ze in een ander bestand zodat wij ze makkelijker kunnen bekijken en misschien een oplossing vinden.

In het speccy logje is niks te zien dat wijst op problemen.

Alleen de temperaturen zijn wat verhoogd maar nog niet alarmerend.

Dit kan het gevolg zijn van stofophoping in de pc-kast.

Stof veroorzaakt niet alleen hoge temperaturen maar kan ook andere gevolgen hebben zoals vals of slechte contacten waardoor er ook problemen kunnen optreden.

Om het stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er is een probleem met de installatie van het .NET Framework v2.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Deinstalleer programma's".

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien Net V2 deel uitmaakt van windows 7, kan dit niet apart geinstalleerd worden.

We kunnen wel de correcte installatie nakijken met de .NET Framework Setup Verification Tool

Download het zip-bestand en pak het uit.

Dubbelkik daarna op netfx_setupverifier.exe om de tool op te starten.

Na de uitvoering ga je naar start, typ %temp% in het zoekvak en druk enter.

In de map die dan opent, zoek je naar de bestanden setupverifier_main en setupverifier_errors

Voeg deze 2 bestanden als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google chrome, Windows verkenner, spotify, league of legends,........ zowat bijna alles loopt regelmatig vast...

heb Microsoft .NET framework 4.5.1 hersteld (configuratiescherm -> programma's en onderdelen) geen resultaat...

heb ook de audio drivers eens verwijdert, opnieuw opgestart zodat Windows ze terug installeert, geen resultaat. heb ze zelf eens geïnstalleerd, geen resultaat.

wou je eventjes een update geven van wat ik al geprobeerd heb en dat Windows verkenner vastloopt en daardoor alle andere programma's denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de beide logbestanden (zie bericht 16) zijn er geen fouten gevonden voor de installaties van het .Net framewordk.

Microsoft security essentials is nu niet bepaald de beste virusscanner.

Ik stel voor om deze volledig te verwijderen en een andere virusscanner te nemen.

Er zijn goede gratis alternatieven zoals Avast, Avira en AVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.