Ga naar inhoud

linux mint 16


Aanbevolen berichten

Mocht blijken dat voorgaande niet lukt, mag je ook dit even uit proberen.

open de terminal

kopieer en plak om fouten te voorkomen:

sudo add-apt-repository ppa:hydr0g3n/qbittorrent-stable

druk op enter

kopieer en plak om fouten te voorkomen:

sudo apt-get update

druk op enter

kopieer en plak om fouten te voorkomen:

sudo apt-get install qbittorrent

druk op enter

exit

druk op enter

open nu Softwarebeheer en vul in het zoekvenster: qbittorrent

de uitkomst zou nu moeten zijn dat qbittorrent is geïnstalleerd

Om qbittorrent te starten:


  • [*=2]ga naar menu
    [*=2]in het zoekveld typ je qbittorrent
    [*=2]in het rechter deelvenster verschijn het pictogram van het programma qbittorrent
    [*=2]dubbelklik op het pictogram en qbittorrent wordt geopend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg, het ging mij niet zozeer om het programma qbitorrent maar als voorbeeld dat een pakket geen internetverbinding kan krijgen. Aangezien het gehele programma niet zo werkt als het moet zijn wil ik nu Linux mint 16 eraf halen en weer opnieuw installeren naast windows XP. De vraag is alleen hoe en waar kan in de huidige Linux deinstalleren en waar vind ik dan een goed installatieprogramma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Beste Alfa als je de nodige bewerkingen kunt doen nog met Mint 16..zou ik effe wachten geloof eind deze maand komt er nieuwe versie uit van Mint..zoek het nog wel op en zowieso ga ik die testen...misschien iets makkelijker om je te helpen dan ..en er is ook nog medewerker Hensyr!

raad je ook aan om zo weinig mogelijk met je XP op internet te gaan...bankieren online raad ik je zeker af!

laat maar weten hoe je verder wil gaan he..sorry voor mijn Vlaamse taal

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt en dan hoor ik het later wel. De XP gebruik ik niet voor echte zaken zoals bankieren, maar er staan veel dingen op van mijn dochter en die wil ik nog wel bewaren en kunnen bekijken/vertonen. Had overigens niets gemerkt van de "Vlaamse taal"!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

We gaan je zeker verder helpen is beloofd...wat documenten of fotos van je dochter betreft ..zou zeggen koop USB stick van 8GB kom je met toe denk ik...snap je het niet..stel gerust je vraag en je hebt antwoord

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de thread hier niet helemaal gelezen, maar ik heb nog wel wat alternatieven voor bittorrent clients. namelijk onder deze link. Top 5 Bit Torrent Clients for Ubuntu | Tech Drive-in

Ik vindt deluge erg makkelijk, ook op afstand mogelijk om torrents te laten downloaden namelijk. Of Transmission, één van de standaard bittorrent clients vaak bij linux systemen meegeleverd (ubuntu, mint, etc)

Ook weet ik niet of er al exact antwoord is gegeven op je revo uninstaller vraag. Maar voor linux is dit niet nodig. Software zit vaak maar in een klein aantal "mapjes" in linux, tijdens het uninstallen verwijderd hij alles wel.

Wil je het zeker weten kun je altijd nog in de terminal typen

sudo apt-get autoremove && sudo apt-get autoclean

vaak doet dit commando nog wel oude software die je niet meer nodig hebt verwijderen. Denk aan software wat afhankelijke software nodig had om te kunnen draaien. de afhankelijke software wordt met bovenstaande commando's verwijderd (&& staat voor een koppelteken tussen commando's, je kunt ze op één regel gewoon uitvoeren)

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.