Ga naar inhoud

Toetsenbordinstelling lukt niet bij Windows 8.1


Navi

Aanbevolen berichten

Notatie: Nederlands(België)

Locatie: België

(Korte datumnotatie: d/MM/jjjj, wat toch ook niet Amerikaans is)

Tegelijkertijd kan ik via charms rechts een smal blauw scherm openen, waar onderaan het toetsenbordikoontje aangeeft dat de taal Engels(Verenigde Staten) is.

Hoe is dat te rijmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij toetsenbordinstellingen heb je één of meer toetsenborden staan onder Engels en één of meer toetsenborden onder Nederlands.

Selecteer eerst bovenaan het AZERTY toetsenbord dat onder het kopje Nederlands staat.

Verwijder dan alle toetsenborden in de groep Engels.

Verwijder onder Nederlands alle toetsenborden behalve AZERTY.

Daarna zou het goed moeten werken! (Desnoods even PC herstarten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beschouw mijn probleem als opgelost, maar voel me toch verplicht om wat uitleg te geven.

Via Configuratie/Klok, taal en land/regio/Geavanceerde instellingen/Taalinstellingen toepassen op het aanmeldingsscherm, systeemaccounts en nieuwe gebruiker/

Land/Regio/ instellingen kopiëren/ kreeg ik een kader met de volgende gegevens:

Land/regio

Instellingen voor aanmeldingsscherm en nieuwe gebruiker

Huidige gebruiker

Weergavetaal: Nederlands

Invoertaal: De instelling kan niet worden gelezen

Notatie: Nederlands(België)

Locatie: België

Aanmeldingsscherm

Weergavetaal: Nederlands

Invoertaal:Nederlands(België)-Belgisch(punt)Notatie: Nederlands(België)

Locatie: België

Nieuwe gebruikersaccounts

Weergavetaal: Nederlands

Invoertaal:Nederlands(Nederland)-Verenigde Staten(Internationaal)Notatie: Nederlands(België)

Locatie: België

De huidig instelling kopiëren naar:

< > Aanmeldingsscherm en systeemaccounts (kan aangevinkt worden)

< > Nieuwe gebruikersaccounts (kan aangevinkt worden)

Hier was duidelijk wat er mis was. Uiteraard mocht ik de huidige slechte instelling niet kopiëren naar de andere accounts!

Ik heb hetzelfde kader gezocht in een account met een correcte instelling, die daar de "huidige" was en heb die naar de nieuwe accounts gekopieerd. Dat werkte niet voor de "slechte" account. Daar bleef de invoertaalinstelling "niet de te lezen", maar ik heb deze account verwijderd en een nieuwe gemaakt, die nu wel de juiste instellingen aannam.

Hoe dan ook, ik bedank Clarkie voor zijn begeleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg: Ik ben niet ingegaan op het gebruik van RSIT, omdat me dat verontrustte.

Ik bedank ook nog hotcore, maar denk dat zijn voorstel een oudere Windowsversie betreft. In Windows 8.1 schijnt het tabblad "Toetsenbord" weggelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn 2 berichten van 8 mei (11:48+12:00) heb ik reeds getracht uit te leggen hoe ik mijn probleem opgelost heb. Hoe de fout bij de invoertaal van die bewuste account geraakt was, weet ik natuurlijk niet. Door de instellingen van een "goede" account te kopiëren naar "elke nieuwe account" veronderstel ik dit probleem niet meer te zullen ontmoeten en daarom durf ik de case als opgelost markeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.