Ga naar inhoud

Problemen met opstarten


johnnyboy

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen mijn computer een Dell daar staat windows 8.1 op en krijg ik deze melding als ik hem aan zet ( Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart . Er worden fout gegevens verzameld. Hier na word de computer op nieuw opgestart . Als u meer wilt weten kunt u online zoeken naar deze fout en dan staat er deze foutmelding Driver-Violation . ) Hij start hem dan opnieuw op en gaat naar windows 8.1 dan kan ik gewoon alles doen .

Gr John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Kan het zijn dat hij ook fout 0xc000021a opgeeft?

Met systeemherstelling is het niet verholpen hij geeft het nog steeds aan deze fout (Driver-Violation ) Die foutcode waar moet ik die zoeken ik zie nergens die code staan .

Johnnyboy

aangepast door johnnyboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt er een BSOD met STOP code gegenereerd en wordt de PC direct weer opgestart.

Zodra de PC goed is opgestart het volgende doen:

- rechtsklik op de Startknop (linksonder)

- klik op Systeem

- klik op "Geavanceerde Systeeminstellingen"

- klik op tabblad "Geavanceerd"

- klik onder het kopje "Opstart en Herstelinstellingen" op "Instellingen..."

- haal (indien aanwezig) het vinkje weg voor "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Wanneer het probleem weer optreedt komt er misschien nu wel een blauw scherm met informatie tevoorschijn.

Tevens kun je het volgende doen:

- download NirSoft BlueScreenView hier http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview_setup.exe

- voer dat programma uit

- bekijk de resultaten van de laatste minidump

- laat die resultaten hier weten

Belangrijkste is de STOP code en de naam van het programma / module dat fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wordt er een BSOD met STOP code gegenereerd en wordt de PC direct weer opgestart.

Zodra de PC goed is opgestart het volgende doen:

- rechtsklik op de Startknop (linksonder)

- klik op Systeem

- klik op "Geavanceerde Systeeminstellingen"

- klik op tabblad "Geavanceerd"

- klik onder het kopje "Opstart en Herstelinstellingen" op "Instellingen..."

- haal (indien aanwezig) het vinkje weg voor "De computer automatisch opnieuw opstarten"

Wanneer het probleem weer optreedt komt er misschien nu wel een blauw scherm met informatie tevoorschijn.

Tevens kun je het volgende doen:

- download NirSoft BlueScreenView hier http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview_setup.exe

- voer dat programma uit

- bekijk de resultaten van de laatste minidump

- laat die resultaten hier weten

Belangrijkste is de STOP code en de naam van het programma / module dat fout gaat.

Hoi hoe kan ik de resultaten neerzetten op dit forum ik hoor het graag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) ofwel:

In het programma de minidump selecteren (1 x klikken),

vervolgens menu File | Save selected items.

Opgeslagen bestand(en) als bijlage sturen.

2) ofwel:

De recentste minidump selecteren.

Programmavenster maximaliseren.

Druk op knop Prtscrn of Printscreen.

Open programma Paint

Klik op de knop Plakken

Klik op bestand opslaan als en sla de afbeelding ergens op in JPG formaat!!

Vervolgens in het forum antwoorden en drukken op het knopje om plaatjes toe te voegen en daar verwijzen naar het bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.