Ga naar inhoud

Review van de Scythe Ninja 2 processor koeler


Yannick

Aanbevolen berichten

Deze Scythe Ninja 2 word gesponsord door Scythe

banner_scythe_468x60.gif

Introductie

Met deze reviews als mijn eerste echte review die ik maak ga ik er proberen het beste van te maken!

Ik was ook erg blij dat Scythe mij deze Scythe Ninja 2 aanbood om mijn eerste review mee te maken.

Laten we het eens over de Scythe Ninja 2 gaan hebben.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, wat een koeler is dit zeg!

Zoals wel bekend is worden de pc’s tegenwoordig steeds beter en goedkoper.

Ook upgrade iedereen naar een lekkere snelle dual of quadcore processor

Of je deze nu op de stock settings laat draaien, of als je gaat overklokken, de stock koeler is niet altijd een optie, dit kan om een paar simpele reden

Je bent de stock koeler zat, of de koeler die je nu hebt is nogal saai en presteert eigenlijk toch niet zo goed als gehoopt. Of je wilt graag iets nieuws proberen

Wat je reden ook mag zijn, over één dingen zullen we het eens gaan zijn, de Scythe Ninja 2 ziet er nu al goed uit en belooft goed nieuws!

Laten we eens dichterbij gaan kijken

Als ik mijn pakketje open maak zie onmiddellijk de onmisbare doos van een Scythe.

Scythe heeft zoals gewoon een hele volle doos!

Waar ik mee bedoel dat er op elke vierkante centimeter wel iets aan informatie staat.

Wat vinden we dan zoal terug op de verpakking vraag je je af? Nou laten we eens gaan kijken.

Op de voorkant vinden we natuurlijk een mooie afbeelding van de koeler zelf, in passieve modus dan wel.

In de bovenhoek vinden we informatie over op welke sockets de koeler pas (later meer hierover)

Dat hij quadcore ondersteunt, ja.. ook deze vierkoppige heethoofden blijven koel onder de Ninja 2!!

Zo vinden we aan zowel de linker en de rechterkant informatie over hoe de koeler bevestigd kan worden, en welke beugels bij welk socket horen.

En dat deze zelfs zonder ventilator zijn werk kan doen!

De bovenkant van het doosje siert de bovenkant van de koeler, dus wat je zou zien als je het doosje open doet.

als we de koeler weghalen zien we de bovenkant van de koeler.

9494b3a218.jpg

Zoals we ondertussen gewend kunnen zijn van Scythe beelden ze op de doos al ongeveer af wat er in zit.

Erg gemakkelijk natuurlijk, Zo weet je altijd meteen wat je koopt

7ea3f088dd.jpg

Zodra ik het doosje open is het eerste wat je ziet de grote 120mm Scythe ventilator

Als je deze er uit hebt gehaald en het kartonnetje hebt verwijderd zie je het echte beest!

Als we verder gaan met uitpakken komen zien we hoe de koeler er uit ziet, en wat hij weegt.. wat eigenlijk best nog wel meevalt!

5fd7bd2715.jpg

verder vinden we natuurlijk wat accesoires en clips in het doosje evenals wat koelpasta

Ninja-2-Accessory_01.jpg

Specificaties

Nu we zo lekker gemaakt zijn met al deze mooie informatie zou het wel eens tijd worden om met de harde feiten, de specificaties voor de dag te komen.

Model Name:

Ninja 2 CPU Cooler

Model Number:

SCNJ-2000

Compatibility:

Intel:

Socket 478

Socket T/ LGA 775

AMD:

Socket 754

Socket 939

Socket AM2

Socket AM2+

Socket 940

Dimensions:

116 x 116 x 152 mm / 4.57 x 4.57 x 5.98 in (Overall Dimension)

120 x 120 x 25 mm / 4.72 x 4.72x 0.98 in (Fan Dimension)

Fan Speed:

1,000 rpm (±10%)

Fan Noise:

20.50 dBA

Air Flow:

52.90 CFM = 89,87 m³/h

Weight:

705 g (+115 g Fan) / 22.75 oz (+3.71 ftoz Fan)

Baseplate-Material:

Nickle-plated copper

Scythe-Ninja-2_01.jpg

Test

We hebben de koeler getest op een amd athlon x2 systeem.

En eerlijk is eerlijk.. we hadden een beetje moeite met het plaatsen van deze ventilator.

De een zal hier natuurlijk problemen mee hebben en de nadere klikt hem er zo op.

Dat is natuurlijk net afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt, wat voor een socket je hebt, en of je het in je vingers hebt.

Dan nu de test resultaten

testsysteem.JPG

De prestaties worden tegenover de stock koeler gezet.

In de test worden alle functies zoals cool and quite uit gezet.

attachment.php?attachmentid=1722&stc=1&d=1236798419

De temperatuur word met everest ultimate gemeten.

Er is gestressed met Orthos "Blend - Stress CPU and RAM"

Ook word er geoordeeld naar het geluid dat de ventilator maakt.

attachment.php?attachmentid=1720&stc=1&d=1236798419

Het geluid was hier goed hoorbaar, voor sommige die stilte willen is dit echt stoorbaar.

Zeker als er gestressed word dan word te ventilator redelijk lawaaiig.

attachment.php?attachmentid=1721&stc=1&d=1236798419

De ventilator op de Ninja 2 is hoorbaar, maar niet stoorbaar!

Oordeel

Al met al is de Scythe Ninja 2 een erg mooie, en zeker geen verkeerde koeler!

De koeler heeft mijn verwachtingen waar gemaakt.

Ik vind hem zelf mooi om te zien, hij is imposant, maar net niet te.

Zeker een goede koeler, en al helemaal vergeleken met een stock koeler.

Zelfs zonder ventilator presteert deze koeler nog meer dan acceptabel.

Pro’s

-ziet er goed uit!

-Word erg compleet geleverd

-Zet goede prestaties neer

Cons

-voor sommige mensen misschien te groot

-je zal hem maar niet mooi vinden

-sommige mensen gaan moeite hebben met bevestigen

is verkrijgbaar voor ongeveer 32 euro bij onderandere deze winkel

cijfer

prijs : 8

prestatie : 8

gemak: 7

vormgeving: 9

geluid: 8

===============

english

===============

The test results prove that this CPU cooler is a good choice!

it has a good price/quality rating, lets say bang for the bucks :)

i'm realy pleased with the cooler, so it gets my approval.

all the specifications are to been seen above here.

if there are any questiones about this cooler you can pm/mail me

post-90-1417703780,6787_thumb.jpg

post-90-1417703780,6962_thumb.png

post-90-1417703780,7277_thumb.jpg

post-90-1417703780,7458_thumb.jpg

post-90-1417703803,5016_thumb.jpg

post-90-1417703803,5167_thumb.jpg

post-90-1417703803,5297_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nette eerst review! ^^

Kan niet wachten op de volgende....

Is het zo moeilijk om die te monteren, ik had al problemen met de OCZ vendetta 2, op een S775 moederbord.....

AMD stock koelers zijn nu nog niet zo slecht, maar de Ninja 2 is wel een beest.

je zal hem maar niet mooi vinden

WIe vind zoiets nu niet mooi :laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie hem niet mooi vind?

mensen waar een steekje bij los zit? haha

nee sommige mensen hebben het liever klein in plaats van zo imposant.

ik zou nog veel liever de orochi hebben.. dat vind ik echt mooi!

hij was een beetje lastig te monteren omdat je hij best groot is, aan de onderkant ook.

op die manier kan je niet altijd even goed bij je klemmetjes.

snel verwisselen zit er al helemaal niet in.. of je mobo moet er uit, of je voeding moet wieberen.. anders kan je er al helemaal niet bij...

je hebt ongeveer 1 cm speling tussen de koeler en je voeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de scythe infinity staan, en effectief; de bevestiging ervan is écht niet gemakkelijk. Ik zit zelfs nog met een moederbord met een power-aansluiting boven de cpu koeler, combineer dit met mijn BTX case en je hebt 2x prijs.

Begin maar een power connector in te drukken als je 2 centimeter speling hebt :s

De koelers zijn heel goed, maar hun bevestiging zelf vraagt een beetje meer inspanning ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goeie eerste review, maar sta me toe dat ik enkele tips geef voor volgende reviews:

- Het uitzicht is volgens mij van minder belang. Meestal zit dat ingebouwd in een gesloten kast. Slechts een minderheid heeft een gepimpte doorzichtige case.

- Datzelfde geldt voor het gewicht. Dit zou nl. wel van tel kunnen zijn bij laptopkoelingen, maar een gewone desktop wordt normaal niet vervoerd, dus is dit hier niet echt belangrijk, me dunkt.

- Ik mis nog wat informatie over de handleiding. (Compleet? Afbeeldingen? Gedetailleerd? Eerste-hulp-sectie?)

- Hoe veel moet het beestje kosten (standaardprijs van Scythe?) en hoe lang geldt de garantie?

Ook wat spellings- en tikfouten, maar ik snap ook wel dat deze reviews niet bedoeld zijn om in een pc-magazine afgedrukt te worden. Ik dacht "ik geef het toch maar even vlug mee". :)

Oei oei oei, ik ben nog niet afgestudeerd of de vakidioot komt al in me naar boven. Straks moet ik me nog inhouden om je geen strafwerk te geven. :laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kritiek is altijd een goed iets ^^

ik vind (en ben niet de enige) dat het uitzicht ook wel van groot belang is.

er zijn meer dan genoeg mensen die een mooie koeler nemen, omdat er tegenwoordig al erg veel mensen zijn die een windows hebben, gewoon omdat het kan.. en vrij weinig kost. een revieuw is natuurlijk ook grotendeels vanuit de revieuwer zijn oogpunt geschreven, en over een mening valt te twisten :)

het gewicht zou zeker van belang kunnen zijn, voor erg zware koelers zou je moeten gaan kijken of je ondersteuning zou moeten gaan nemen om schade te voorkomen.

echter was het in deze revieuw slechts een kleine opmerking, hij is vrij groot en het verbaasde me daarom dat hij zo weinig woog, ik heb dit dan ook verder niet in mijn beoordeling meegenomen.

ik zal over dit punt nog wat meer informatie toevoegen in de loop van de week, verder zat er eigelijk geen boekje/handleiding bij, maar stond er wel het een en het ander op de doos (zal meer foto's toevoegen)

prijs tabbel zal ik er inderdaad ook nog bijplaatsen.. ik had al zo een gevoel dat ik iets was vergeten.. maar he.. eerste revieuw...

taalfoutjes zal ik ook nog eens op kijken, kon er de laatste keer geen meer vinden eerlijk gezegd en mijn spellingscontrolle gaf ook niets meer aan.

in iedergeval bedankt voor de aandacht :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.