Ga naar inhoud

Ethernetkabel defect - herstelling mogelijk ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Dag Clarkie,

De winkelverkoper die ik vandaag ontmoet heb beweert dat een Wifi powerline adapter voor een desktop nog betere resultaten zou opleveren dan een USB-adapter op voorwaarde dat de beide adapters rechtstreeks in een stekker worden gestoken (niet in een aftakdoos). Hij verwijst me o.a naar een test die onlangs werd verricht in Nederland. Zie Getest 17 powerline-adapters

Wat denk jij van die benadering ?

- - - Updated - - -

ik kreeg ook volgende referentie : http://www.replacedirect.be/files/images/nieuwsberichten/test-stroomnetadapters.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn router verplaatst en centraler in het huis opgesteld wat betere resultaten oplevert. Ik ben dan lokaal per lokaal overgegaan tot de meting van de wifi-snelheid via de speedtest App (www.speedtest.net). Ik noteer zo - afhankelijk van het lokaal – waarden tussen 11 Mbps en 21 Mbps. Daar waar mijn desktop nu staat noteer ik een wifi-waarde van 20,40 Mbps. Als ik het aantal Mpbs meet die ik bekom met mijn reservekabel , kom ik aan 57 Mbps downloadsnelheid wat toch veel aanzienlijker is.

De uploadsnelheid schommelt altijd en overal tussen 4,54 en 4,80 Mbps (ik heb een Telenet Internet 60 Whop abonnement).

De redenering van de verkoper was precies dat je veel meer Mbps en dus een sneller internet hebt als je via een powerline adapter rechtstreeks aangesloten bent via een kabel. De installatie is wat complexer en je moet natuurlijk vrije stekkers hebben.

Meen jij dat waarden tussen 11 en 21 Mbps voldoende zijn voor een snel en efficiënt wifi-netwerk ? Ik gebruik het internet enkel voor mails en doorsnee internethandelingen en niet bv. voor het bekijken of downloaden van video’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar waar mijn desktop nu staat noteer ik een wifi-waarde van 20,40 Mbps.

Ik gebruik het internet enkel voor mails en doorsnee internethandelingen en niet bv. voor het bekijken of downloaden van video’s.

Dat is voldoende.

Maar jij zelf dient een keuze te maken, dat kunnen we niet in jouw plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.