Ga naar inhoud

asus installation wizard werkt niet bij nieuwe asus laptop


djiemmie

Aanbevolen berichten

hallo!

zoals gezegd in de titel... net een nieuwe laptop gekocht, wanneer ik op ASUS Install klik, krijg ik de mededeling

"the drivers in this disk are not compatible with your hardware"

ondertussen heb ik er windows 8.1 opgezet, en zijn er geen updates meer beschikbaar

De laptop is ondertussen 2 weken in mijn bezit, doet alles wat ik wil dat hij doet, dus vandaar deze vraag:

Wat doet Asus install eigenlijk en heb ik het nodig?

alvast bedankt!

aangepast door djiemmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je die Asus-DVD geleverd gekregen? Bij je laptop?

Waarschijnlijk zit er een verschil in systeemversie. Je hebt een 32bit- en 64bit-versie. Als jouw laptop 64bit is en op de DVD alleen 32bit-drivers staan, gaat dit niet werken. Ook andersom (laptop 32bit, DVD 64bit) gaat niet werken. Dit heeft alles te maken met de processorstructuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Klik eens op de volgende link: ASUSTeK Computer Inc. -Support- FAQ G73Jh

Daar staat wat informatie over de Asus Installation Wizard.

Voor zover ik het begrijp is het de bedoeling dat je de bestanden die in C:\eSupport staan, kopieert naar een externe harde schijf. Die bestanden bewaar je daar als back-up. Wanneer je Windows 8 opnieuw moet installeren, kun je na die nieuwe installatie de Asus Installation Wizard draaien om daarmee alle eigen Asus drivers te installeren.

Bij jou was Windows 8 al geïnstalleerd en alle Asus drivers waren al aanwezig. Dan heeft het uitvoeren van de Asus Installation Wizard geen zin.

Momenteel draait je computer al op Windows 8.1 en alles werkt perfect, schrijf je.

Dan hoef je niets te doen met de Asus Installation Wizard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.