Ga naar inhoud

computer gaat op slaapstand tijdens het gamen


diegodon

Aanbevolen berichten

Kweezie had ik al gedaan maar geeft nog steeds slaapstand ingesteld aan

- - - Updated - - -

Guy wat er bij mij gebeurd is dat tijdens het gamen mijn beeldscherm op slaapstand springt dat geeft mijn beeldscherm aan

en de computer loopt vast het enige wat ik dan kan doen is opnieuw opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo, de driver van de grafische kaart zou je zeggen, maar als je game vastloopt (en je pc), kan je met <ctrl> <alt> <del> ook niet meer aan "taken" geraken ?

- - - Updated - - -

misschien kkan je ook dit eens proberen:

Microsoft Fix it Solution Center: troubleshooting software issues

Een veel te hoge prestatie te verwerken krijgen kan ook tot "freezing" leiden.

aangepast door Guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn videokaart kapot is

want als mijn scherm in slaapstand terecht komt was het eerst dat de computer gewoon werkte maar dan zonder scherm

nu als ie in slaapstand terecht komt geeft de computer een vastlopend geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Diegodon, ben ook maar een amateurke, maar vind het wel erg vreemd dat (een mogelijk defecte grafische kaart) die fout je pc in slaapstand dwingt.

Maakt jouw harde schijf dan een vreemd geluid? , omdat je zegt "vastlopend geluid".

Ik twijfel er nog steeds aan dat die toestand een echte "slaapstand" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dat geronk gedurende enkele seconden , komt dat van je luidspreker of HDD? kan ik niet goed horen

komt er op je scherm "no signal " of "geen signaal" of iets dergelijks?

aangepast door Guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat gebrom zal wel van je box komen. Wat ik zou doen:

Reinig eens je pc , vooral je beeldkaart, raak zo weinig mogelijk contakten en componenten aan. Steek je beeldkaart eens in een ander PCI-slot. Verwijder die box en gebruik simpel hoofdtelefoontje.

Dat diepe gebrom wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door de 50Hz netspanning, wat wil zeggen dat je (schakelende-)voeding een defect heeft. Of een aardlus/massa fout. Dit is best moeilijke materie en kan ik niet op 1-2-3uitleggen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je beeldkaart in de fout gaat, waarschijnlijk een thermische fout dan omdat ze soms wel werkt, vermoedelijk in verband met de voeding van die kaart.

Dit alles vertaald naar je pc toe , weet ik niet veel van hoe, software-matig, je pc zich met zulke fouten zal gedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.