Ga naar inhoud

Laptop ineens niet meer krachtig genoeg


Aanbevolen berichten

Volgens de S.M.A.R.T. gegevens van de harde schijf zou er wel iets aan de hand moeten zijn, maar ik kan zo snel even niet zien wat, volgens mij de spin-up-tijd. Maar dat zou niet het systeemgeheugen moeten beïnvloeden.
Wat ik in het speccy logje gezien heb ivm de harde schijf is het volgende.

C4

Attribute name: Herverdeling gebeurtenissen aantal

Real value: 12

05

Attribute name: Herverdeelde sectoren aantal

Real value: 142

Deze gegevens wijzen op het begin van een falende harde schijf.

Tot nu toe werden de fouten opgevangen maar vroeg of laat zal de schijf het opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het spel geen geheugen genoeg zou hebben, lijk ik niet af te kunnen lezen aan jouw prestaties.

Enige waar ik dan nog aan kan denken is het videogeheugen of SWAP geheugen. Maar dat zou eigenlijk ook niet uit moeten maken.

En het is alleen bij dit spel dat dit gebeurd? Misschien eens kijken of je het spel in Windows 7 compatibiliteitsmodus kunt draaien.

Anders zijn mijn ideeën op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook een combinatie van schijf en geheugen kunnen zijn. Wanneer het spel gespeeld wordt, is er meer RAM in gebruik, wat leid tot meer swapping naar de schijf. Indien de schijf niet optimaal werkt maakt dat de zaak alleen erger ... .

Ik zou eerst eens kijken of de schijf niet te gefragmenteerd is. Volgende stap is de grootte van de page pool op de schijf eens eens bekijken (normaal ongeveer even groot als je fysiek RAM op de PC).

Je zou de schijf eens kunnen defragmenteren, maar dat is niet helemaal zonder risico indien ze niet echt gezond meer is, dus wat je ook doet zorg in de eerste plaats voor een goede back-up.

Dat er geen verschil zou zijn tussen de situatie in 2013 en nu is natuurlijk nooit ... . Software en ook het OS worden continue ge-updated, wat de belasting voor het systeem allen maar groter maakt. Komt bij dat het merendeel van de updates "bug-fixes" zijn, dat wil zeggen het is geen optimale code, het is opgelapte code, dat maakt de zaak ook niet beter.

Ik zou eerst de page pool op de schijf eens bekijken, dan de schijf eventueel defragmenteren. Vmm.sys beheert onder andere het virtuele geheugen dus het lijkt toch wel in die richting te zitten.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.