Ga naar inhoud

Outlook 2010 - samenvoeging van 2 accounts mogelijk ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Dank Clarkie voor de nuttige tips i.v.m. het knipprogramma. Misschien is het nuttig even mijn probleem opnieuw te situeren.

Ik heb op aanraden van Telenet mijn oude account … @telenet.be vervangen omdat outlook 2010 geweldig traag was geworden en zelfs dikwijls niet meer opstartte. Ik kreeg heel vaak het bericht “ MS Outlook reageert niet”. Een nieuwe account … @telenet.be(1) werd aangemaakt. Ik moet trouwens vaststellen dat ik (eigenaardig genoeg ?) met mijn andere accounts (hotmail en gmail) in outlook geen enkel probleem heb.

Zoals de knipsels hieronder aangeven staan onder de oude account …@telenet.be de klassieke items. Onder “Concepten” staan dan mijn verschillende mappen met submappen , zoals bv. de map ANTIVIRUS met de submappen “betalend” en “gratis”.

post-22739-1417705815,4865_thumb.png

post-22739-1417705817,7931_thumb.png

Ik heb de verschillende items (emails in postvak-in/verzonden items/verwijderde items/etc.) van mijn oude account grondig opgekuist en heb de overblijvende te bewaren mails kunnen slepen naar de nieuwe account @telenet.be(1). Tot daar is alles dus in orde.

In mijn FAVORIETEN (zie knipsel 3 hierboven) staan nu mijn CONCEPTEN en ik zou er tevens ook mijn gele (SUB)MAPPEN willen onderbrengen ervan uitgaand dat ik daar best de mails voor al mijn accounts (ook dus hotmail & gmail) kan klasseren.

Voor de verplaatsing van mijn “concepten” is er geen probleem geweest : die kunnen inderdaad gemakkelijk naar “Favorieten” versleept worden. Idem voor de mappen die geen submappen bevatten maar het probleem voor mij is dat van zodra een map submappen bevat ik die submappen niet samen met de hoofdmap kan verslepen.

Concreet : ik wil de volledige map “Antivirus” (samen dus met de 2 submappen) in één handeling verslepen naar “Favorieten” :

post-22739-1417705817,8521_thumb.png

ik zet de cursor op de map “Antivirus” en klik met de rechtermuisknop op die volledige map. Ik opteer dan in het begeleidend verschijnend venster voor de keuze “in favorieten weergeven”. Gevolg : de map “Antivirus” verhuist maar de submappen “betalend” en “gratis” komen niet mee … !

Hopelijk is alles zo klaarder en ken jij de methode om die mappen met submappen te verplaatsen. Hopelijk zijn ze zelfs allemaal samen te verplaatsen ?

Nu maak ik me toch nog één bedenking : zoals ik reeds zei wens ik mijn oude account Telenet te verwijderen. Als ik erin slaag mijn Mappen (+ submappen) vanuit die oude account te verhuizen naar “Favorieten” en ik die oude account dan verwijder, gaan die mappen daar dan zonder risico van verdwijning (samen met de oude account) aldaar behouden kunnen worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je map Favorieten staat de map Concepten? Volgens de afbeelding niet.

Die map concepten dient eigenlijk enkel om e-mails voorlopig (tijdelijk) te bewaren, via deze link lees je er meer over.

Welke soort e-mails bewaar jij er?

Voor de verplaatsing van mijn “concepten” is er geen probleem geweest : die kunnen inderdaad gemakkelijk naar “Favorieten” versleept worden. Idem voor de mappen die geen submappen bevatten maar het probleem voor mij is dat van zodra een map submappen bevat ik die submappen niet samen met de hoofdmap kan verslepen.

Concreet : ik wil de volledige map “Antivirus” (samen dus met de 2 submappen) in één handeling verslepen naar “Favorieten” :

33282d1403553197t-outlook-2010-samenvoeging-van-2-accounts-knipsel-4.png

ik zet de cursor op de map “Antivirus” en klik met de rechtermuisknop op die volledige map. Ik opteer dan in het begeleidend verschijnend venster voor de keuze “in favorieten weergeven”. Gevolg : de map “Antivirus” verhuist maar de submappen “betalend” en “gratis” komen niet mee … !

Hopelijk is alles zo klaarder en ken jij de methode om die mappen met submappen te verplaatsen. Hopelijk zijn ze zelfs allemaal samen te verplaatsen ?

Ik versta onder slepen wel iets anders.

Ik klik gewoon op de map die ik verplaatsen wil en hou de muisknop ingedrukt, dan sleep ik de map naar de andere locatie.

Zoals je kan zien in onderstaande afbeeldingen sleep ik gewoon de map test met daarin de submap test1 gewoon in 1 beweging naar postvak in.

post-23245-1417705817,9273_thumb.png

post-23245-1417705817,9613_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook 2010 is soms een raar beestje : soms lukt het slepen zoals je aangeeft, soms niet ! Blijkbaar heeft de grootte van de map hiermee te maken. Ik ga dus eerst al mijn mappen opkuisen en kom eventueel nog terug op het forum indien ik problemen blijf hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dag Clarkie,

Ik neem terug de draad op na al mijn mappen in Outlook 2010 “gekuist” te hebben.

Ter herinnering : ik heb 3 accounts in Outlook 2010 : een hotmail- en een gmailaccount die perfect functioneren. Ik blijf evenwel problemen hebben met de derde account, d.w.z. mijn Telenetaccount : deze werd - zelfs met de herhaalde hulp van Telenet - opnieuw ingesteld (POP3 want IMAP instelling stelde grote problemen). Hij werkt goed bij het verzenden van mails maar durft heel regelmatig haperen bij het ontvangen van mails. Ik krijg dan het volgende bericht : “Ontvangen … rapporteert fout 0x8004210A : Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP)."

Telenet heeft me eerst telefonisch trachten te helpen maar toen dat niet lukte heeft het - reeds tot 2 maal toe - een technieker bij mij thuis gestuurd. Het probleem is desondanks nog steeds niet opgelost. De enige oplossing die momenteel lijkt te werken om mijn mails in die account te kunnen ontvangen is het systematisch heropstarten van mijn PC maar das wel heel ergerlijk.

De laatste oplossing die Telenet mij heeft voorgesteld is mijn virusscanner (Bitdefender 2013) tijdelijk uit te schakelen maar ook dat helpt niet. Thans meldt Telenet me :

“Vandaag werd uw vraag betreffende de foutmelding opnieuw door onze technische dienst bekeken. Helaas dienen deze te melden dat zij hiervoor geen verdere hulp kunnen bieden, dit omdat het probleem zich situeert bij Outlook en/of de instellingen in de computer. Hetgeen wij wel kunnen voorstellen, is dat er nogmaals een technicus langskomt om dit samen met u na te gaan”….

Misschien kan jij me in dit stadium nuttige raad geven over de manier waarop ik nu best mijn probleem zou aanpakken ? Kan ik bv. zelf nagaan en zo ja hoe wat er mogelijk scheelt aan mijn Office 2010 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze link vindt je tal van mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen, maar probeer eerst onderstaande eens.

  1. Start Outlook.
  2. Klik op het tabblad Bestand op Info.
  3. Klik op Accountinstellingen en selecteer vervolgens Accountinstellingen in de lijst.
  4. Klik om de POP3-account te selecteren en klik op Wijzigen.
  5. Klik op Meer instellingen.
  6. Klik op het tabblad Geavanceerd.
  7. Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie : je bent een kampioen ! :top:

Jij slaagt erin - en dan nog vanop afstand en op basis van een summiere beschrijving - een probleem op te lossen waar techniekers van Telenet zich het hoofd over breken ! Ik heb de waarde voor de servertime-out nu op 5min 30sec gezet (die waarde werd door de 1ste technieker verminderd naar minder dan 1 minuut ) en alles lijkt zo weer normaal te werken. Lijkt je dat een normale tijdsspanne te zijn ?

Uit pure nieuwsgierigheid wil ik je als leek ook de vraag stellen wat een “servertime-out” exact inhoudt want ik vind er weinig over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de beste instelling is? Bij mij staat die op 1 minuut ingesteld.

Je kan de waarde instellen op 1 minuut, heb je dan nog het probleem verhoog je die waarde telkens een beetje tot het probleem zich niet meer voordoet.

In onderstaande links vindt je info over servertime- out.

What Does a Server Connection Timeout Mean? | Chron.com

Timeout (computing) - Wikipedia, the free encyclopedia

Timeout - Wikipedia

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.