Ga naar inhoud

blauw scherm - stmedit.sys


jmn

Aanbevolen berichten

Na het volgende bsod doe je het volgende.

Houd de teots met het windows logo ingedrukt en druk dan op r, typ eventvwr.msc in het tekstvakje en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.

Klik in de rechterkolom bij acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En daar ging ie plotseling weer...

Weer bijna direct na het intoetsen van mijn wachtwoord om mijn account op te starten.

Bij deze de gevraagde applog en syslog bestanden.

Kun je, als dat niet te veel gevraagd is, kort je denkwijze meegeven?

Problemen oplossen is leuk, maar ik wil ook graag wat van een forum als dit leren.

Groet,

Johan

[ATTACH]33532[/ATTACH]

eventvwr.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke activiteit bij het opstarten wordt geregistreerd in de windows logboeken.

Een service of driver die niet (correct) geladen is, krijgt een foutmelding in het logboek.

Misschien kunnen we er op die manier achter komen welek driver of service de oorzaak is van de bsod.

Ik heb ook de uitteksels van bsod view nog eens nagekeken en ik begin te vermoeden dat het wel eens het geheugen zou kunnen zijn die roet in het eten gooit.

Zou je een uitgebreide geheugentest willen doen met Memtest86+?

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Dan heb je ook wat te doen terwijl ik de logboeken uitvlooi. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende foutmeldingen in de logboeken die wijzen in de richting van een hardware probleem.

Aangezien de harde schijf al werd gecontroleerd en goed bevonden, is het geheugen de volgende kandidaat om te controleren.

De instructies daarvoor staan al in mijn vorig bericht.

Laat maar weten wat het resultaat is van die geheugentest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het een dezer dagen even te doen.

Een paar vragen:

1. Wat ik in de handleiding niet kan vinden is: komt er een soort logbestand uitrollen wat ik hier weer kan posten?

2. En ik begrijp deze opmerking niet precies: hoe langer de test blijft draaien, hoe beter. Is de test dan niet op een gegeven moment klaar? Moet ik 'm na een tijd gewoon stoppen?

3. Is dit een test van het intern geheugen, dus de twee fysieke geheugenbanks van samen 8Gb?

Groet,

Johan

Gr.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antwoorden.

1. Er is geen logbestand maar als er fouten zijn, ga je dat wel zien; dan krijg je een rode vermelding op het onderste deel van het scherm.

Je kan dan eventueel een foto maken en deze toevoegen aan een volgend bericht.

2. De test blijft lopen tot je hem stopt. Hoe langer de test loopt, hoe betrouwbaarder het resultaat.

Je kan bvb de test starten net voor het slapengaan en laten lopen tot je de dag nadien thuis komt van je werk.

Gewoon op de ESC toets drukken om de test te stoppen en de pc te herstarten.

3. Inderdaad; dit is een test voor het intern (ram) geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk de test gedaan.

Draait nu ruim 10 uur, maar nog geen enkele error.

Ik laat 'm maar doordraaien tot vanmiddag.

Als er errors zijn, kan ik dan ergens zien wát er mis is? Moet ik een foto van het scherm maken ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou bijna zeggen: helaas, geen errors gevonden. Dan waren we een stapje verder.

Maar toch gelukkig blijkt ook het geheugen vrij van fouten te zijn (+15 uur).

Ik denk ook: als er een fout in het geheugen zit, waarom komt het bsod dan vooral tijdens het opstarten (heb het één of twee keer gehad tijdens het surfen naar een volgende internetpagina).

Ook de test van DELL zelf gaf geen errors.

Kan zoiets ook een softwarefout zijn? Dan zou het opgelost moeten zijn als ik 'm terugzet naar de fabrieksinstellingen. Is wel vrij rigoreus...

Heb jij nog goede ideeen?

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een ander probleem, wat misschien makkelijker op te lossen is,

Sinds ik de boot-volgorde op USB - harddisk gezet heb, wil hij niet meer op de HDD kijken of er iets te booten valt.

Het heeft iets met de UEFI mode te maken (zit nu niet op m'n laptop, dus kan niet even kijken).

Die kies ik dan geloof ik, en dan heb ik geen introschermpje van DELL, maar het windows-logo. Maar dat moet ik elke keer handmatig doen.

Komt dat bekend voor?

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.